Frågor om batterier, laddare och dylikt...

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Archon

Frågor om batterier, laddare och dylikt...

Inlägg av Archon »

Hej! Jag är helt ny inom airsoft, är mest intresserad av 'vanliga' luftvapen. Anledningen till att jag halkade in på airsoft var att jag hade en kontakt som kunde ordna fram gratis vapen åt mig. Vissa av vapnen var i behov av smärre reparationer och andra var inte helt kompletta, i.e saknade magasin eller dylikt. Men dom allra flesta var helt fabriksnya. Jag tänkte visa några bilder på min samling av luft- och airsoftvapen samt ställa ett par frågor. Fråga 1. Jag har en Vz-61 Scorpion som inte var komplett när jag fick den. Nu har den fått ett nytt magasin. Den drivs av ett 7,2 volts batteri som sätts i kolven. Min fråga är, vilken laddare ska jag ha till den och var kan jag beställa en sådan? Verkar vara en speciell typ av batteri. Fråga 2. Jag har en G 36 SLV som är helt fabriksny. I paketet medföljde ett 8,4 volts Nimh batteri på 1100 mah med laddare. Men det verkar som att inte detta batteri klarar att driva vapnet. Satte i ett 7,4 volts Lipo-batteri på 1300 mah för att se om det gick bättre men det ville sig inte, det heller. Vilket batteri ska jag köpa? Ska jag sätta i ett 11,1 volts batteri eller kommer hela skiten att paja då? Eller det kanske bara är ett elektriskt fel? Bössan är ju helt ny.

Nedan bilder på mina vapen.

19 september 2015, 17:59:

Bilder på min SLV 36 och Scorpion med batteri.
scorpionochslv36-1.jpg
scorpionochslv36-2.jpg