Förstabössan blir en GBBR, åsikter?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
The_Klaw

Förstabössan blir en GBBR, åsikter?

Inlägg av The_Klaw »

Hejsan pojks och flicks!

Äger i nuläget en WE 1911 meu och får mer och mer funderingar att på allvar prova på att spela airsoft istället för att bara plinka plåtburkar :D
Ska nästa vecka beställa WE's nya SCAR-H gbbr och ett par magasin ifrån Redwolf, skulle vara kul om någon här har fått chansen att prova på den och har något att säga om den.

I övrigt så skulle jag gärna vilja höra åsikter överlag om GBBR (nej jag tänker inte ändra mig och köpa AEG då realismen är det jag mest vill åt :) ), saker att tänka på, saker man bör inhandla, vad jag ska använda för att smörja osv.

Kocken149

Re: Förstabössan blir en GBBR, åsikter?

Inlägg av Kocken149 »

Skjuta sparsamt på spel😀

FabianP

Inlägg av FabianP »

Har bara erfarenhet av brorsans KWA:er.
Han hade först en kriss sedan en m4. Grymt coola!!
Men.. tungt/tunga magasin och framförallt funkar inte bra när det börjar bli kallare. Var på spel en höst när temp låg på 5-10 grader. Njet. funkade inte.
Lunar
LosPrimosLocos

The_Klaw

Inlägg av The_Klaw »

Ytterligare en fråga då, på redwolf så står det att bössan kan ha a whopping 440 fps (svårt att tro den skulle chrona det i sverige dock), om den nu skulle chrona det innan ett spel är det då Semi och 20m som gäller för mig eller hur ska jag tolka tabellen http://www.vsaf.se/vsaf_regler_chronolista.JPG ?

The_Klaw

Inlägg av The_Klaw »

Ok då förstod jag rätt. Bör inte vara några problem att få den på auto B dock då redwolf chronar i snitt 400 fps inomhus på sin recension filmad i hongkong, bra att veta hur tabellen funkar dock. Finns det sätt att minska fps annat än NPAS på gbbr?

perlenbacher

Inlägg av perlenbacher »

Kortare pipa, widebore.
Men varför skulle du vilja sänka för mycket?
Npas får du ju ner bössan till runt 100-110?
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

SonOfaGun

Inlägg av SonOfaGun »

Har en WE M16A1 GBBR, och den bössan är kalas. MEN, vapenvård är väldigt viktigt, bössan strular väldigt lätt om den är skitig. Och du kommer få vara beredd på mycket huvudkliande när något strular. Magg är dyrt, och du måste ha minst 6 magasin. Och eftersom du oftas har samma mängd kulor i magget som en riktig bössa, får du vara beredd att var noga med att inte skjuta slut all ammo vid första sammanstöt... Patronvis eld är det som gäller. Hop-Up'en är mycket mer pilligt och krångligt att ställa in än på en aeg.

Men när allt funkar så är det så jäkla roligt att spela med gbbr! Och mycket av bitarna med att du har en jäkligt verklighetstrogen bössa höjer utan tvekan inlevelsen. Men jag kan ändå rekommendera att du köper en AEG som back up, det kommer du aldrig ångra.

Mina 2-ören.

Skriv svar