Batteri-/prestandaproblem StG44

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Carl Crabat

Batteri-/prestandaproblem StG44

Inlägg av Carl Crabat »

Såhär..

jag köpte en StG44 nyligen (tung rackare) och den tar stickbattteri 8.4v, jag köpte även ett extrabatteri av samma typ. Saken är den att när jag laddat dem så är bössan död dvs. inget händer..jag testade en annan sorts batteri 8.4v och en 9.4v och det funkade fin fint. Vart konfuderad, testade att ladda stickbatterierna med en lägre mAh-inställning på laddaren och då funkade den..men vid automateld segar bössan efter en mindre salva..vad är problemet? Är det något jag borde tänka på avseende batteri? Behöver bössan köras in lite eller vad? :P

Herr Nilsson

Re: Batteri-/prestandaproblem StG44

Inlägg av Herr Nilsson »

Låter som du har slöa batterier, har du testat med lipo batterier?
Bier,Bratwurst undt Sauerkraut!

Carl Crabat

Re: Batteri-/prestandaproblem StG44

Inlägg av Carl Crabat »

Nej det har jag inte, utifrån det jag läst verkar lipo batterier en smula svårunderhållna dvs. de behöver förvaras på ett visst sätt, de får inte laddas ur för mycket osv. de verkar väldigt kinkiga?! Eller?

Som nybörjare gäller det att läsa på och testa sig fram..och det senaste testet så laddade jag ett stick batteri långsamt dvs. med inställningen 0,5mAh..vilket innebär laddning i minst fem timmar och nu verkar min StG44 leverera, har inte haft tillfälle att använda den ett helt pass ute i skogen 8-) Frågan är då om jag laddat mina olika batterier på ett felaktigt sätt tidigare???? :| Kanske inte förstår fullt ut hur en korrekt laddning ska ske?

Skriv svar