Det är alldeles för mycket doomsday hysteri på detta forum. Tydligen exploderar både hjärna och ögon på motståndare bara man råkar ha en laser på bössan. NÄMN INTE GRÖN LASER!! Likaså så är man automatiskt en knivmördare om man har en skarp kniv på sitt bälte. *suck*
Jag tycker din idé med lasersiktet är skitbra, enkel budgetlösning. Men tejpa fast det framme vid ditt främre handgrepp, så du kan tända lasern bara när du behöver den.
Att dubbelanvända den för att ställa in ditt sikte är ännu bättre. Kila fast din bössa på något sätt, skjut 5 skott på en kartong 20 meter bort, börja sedan justera ditt sikte efter var kulorna faktiskt träffar.
https://youtu.be/EmxbECg2znQ
Svinbilligt ghetto lasersikte?
- HrodgarHippie
- Hippie
- Lag / förening: Cannibal Hippies
- Aktiv sedan: 2004
Re: Svinbilligt ghetto lasersikte?
http://www.actionsportgames.com/product ... 392@@SHOP1Allan_g skrev:Vad använder du för bössa?
Känns som att folk har en väldigt negativ inställning till alla sorters lasersikten; det är iallafall det intrycket jag fått ute på spel. Visst känns det inte bekvämt om folk skulle lalla runt och spela med en laser som gör en blind om den tar illa, men hur många människor är så omdömeslösa att de skulle spela med någonting sådant egentligen?HrodgarHippie skrev:Det är alldeles för mycket doomsday hysteri på detta forum. Tydligen exploderar både hjärna och ögon på motståndare bara man råkar ha en laser på bössan. NÄMN INTE GRÖN LASER!! Likaså så är man automatiskt en knivmördare om man har en skarp kniv på sitt bälte. *suck*
Jag tycker din idé med lasersiktet är skitbra, enkel budgetlösning. Men tejpa fast det framme vid ditt främre handgrepp, så du kan tända lasern bara när du behöver den.
Att dubbelanvända den för att ställa in ditt sikte är ännu bättre. Kila fast din bössa på något sätt, skjut 5 skott på en kartong 20 meter bort, börja sedan justera ditt sikte efter var kulorna faktiskt träffar.
https://youtu.be/EmxbECg2znQ
Trevligt med någon som är positivt inställd till idén med ett budget-lasersikte iallafall. Uppskattar länken till videon; blir att kolla på den till frukosten!
Tänk på att en del billiga kinasikten inte vill låta sig justeras heller, då blir det svårt att använda sig av siktet för annat än utseendets skull.
Har ett sådant här sikte:Kocken149 skrev:Tänk på att en del billiga kinasikten inte vill låta sig justeras heller, då blir det svårt att använda sig av siktet för annat än utseendets skull.
http://www.hobbex.se/sv/artiklar/z-sigh ... black.html
Ville inte länka till hobbex men hittade bara Bio hazard editions av siktet på andra hemsidor...
Hade faktiskt aldrig tagit mig en ordentlig titt på siktet innan och hade tills för bara en minut sedan ingen aning om att det fanns saker man kunde ställa in på siktet haha
Ha ha! Ja det måste "skjutas in" så att säga. Ställ en flyttkartong på 20m sikta i mitten, kolla sedan var kulan tar och justera siktet och skjut igen. Upprepa tills det blir bra.
Använda vita kulor och ställ in ditt sikte så lär du kunna träffa lättare. Väldigt vanligt att folk dock kör efter kulor och aldrig ställer in sikte vilket blir underhållande när de strider i mörkare områden och måste använda sikten de inte ställt in.
Röd laser med normal laglig styrka på spel har flesta inget emot, använder det ofta själv, speciellt inomhus eller i skymning/gryning. Alla mina airsoftvapen har IR laser men oftast även Röd laser (japp även springers). Det har helt klart sina användnings områden (jag har byggt alldeles för många lasersikten; inbyggda i vapen, custom utanpå, hela PEQ/LLM moduler osv osv. >_<)
Men jo, det går att använda sådan billig röd laserpekare, dock inte det lättaste att använda pga knappen sitter fel och du säkert inte kommer kunna fästa den speciellt exakt samt rubbar den vid användning, för du måste även ställa in laserpunkten efter kulorna, precis som siktet. En laser gör inte du magiskt träffar. Men det går att buntbanda fast och använda smältlim/eltejp osv för att få något lasersikte som fungerar. Ingen bra lösning, men det kommer fungera. Kan du själv eller har du en polare som kan löda kan ni säkert ordna en tryckknapp på kabel, parallellkopplad med interna tryckknappen, vilket gör användning lättare och rubbar lasern ur dess läge mindre. Och inlindad i krympslang eller eltejp på snyggare sätt gjort så kommer många inte se det inte är köpt. Även om lasern i den där är "dålig" ur teknisk synpunkt så är det en laser och den fungerar. Inte mycket skillnad mellan lasern och optiken i den där vs många upp mot 400kr lasersikten, förutom de har snyggare hölje med fäste och en taktiskt tryckknapp.
Röd laser med normal laglig styrka på spel har flesta inget emot, använder det ofta själv, speciellt inomhus eller i skymning/gryning. Alla mina airsoftvapen har IR laser men oftast även Röd laser (japp även springers). Det har helt klart sina användnings områden (jag har byggt alldeles för många lasersikten; inbyggda i vapen, custom utanpå, hela PEQ/LLM moduler osv osv. >_<)
Men jo, det går att använda sådan billig röd laserpekare, dock inte det lättaste att använda pga knappen sitter fel och du säkert inte kommer kunna fästa den speciellt exakt samt rubbar den vid användning, för du måste även ställa in laserpunkten efter kulorna, precis som siktet. En laser gör inte du magiskt träffar. Men det går att buntbanda fast och använda smältlim/eltejp osv för att få något lasersikte som fungerar. Ingen bra lösning, men det kommer fungera. Kan du själv eller har du en polare som kan löda kan ni säkert ordna en tryckknapp på kabel, parallellkopplad med interna tryckknappen, vilket gör användning lättare och rubbar lasern ur dess läge mindre. Och inlindad i krympslang eller eltejp på snyggare sätt gjort så kommer många inte se det inte är köpt. Även om lasern i den där är "dålig" ur teknisk synpunkt så är det en laser och den fungerar. Inte mycket skillnad mellan lasern och optiken i den där vs många upp mot 400kr lasersikten, förutom de har snyggare hölje med fäste och en taktiskt tryckknapp.
This space intentionally left blank
Är det ett rödpunktsikte du ska ställa in så skall du skjuta med båda ögon öppna!
Du kan till o med stänga det främre loket eller tejpa igen framsidan av rödpunktsiktet om du tycker att det är jobbigt att ha båda ögonen öppna när du använder siktet
Hjärnan lägger ihop den röda punkten så du ser punkten i målet trots att du inte tittar på målet igenom siktet, när du blivit van vid att använda så kan du ta bort locket/tejpen fram på siktet och träna vidare.
Sen när du strider i terrängen så får du det mycket lättare att upptäcka och skjuta på flera mål efter varandra när detta sitter.
Har du ett sikte med flera inställningar dvs 1,2,3 så ställ in siktet för de olika avstånden du vill ha, klokt att börja på 20m som flera angivit i tråden.
Din tanke med laser funkar inte i cqb den röjer dig innan du ser motståndaren, du ska kunna tända o släck lasern efter behov om du skall köra med detta.
Du kan till o med stänga det främre loket eller tejpa igen framsidan av rödpunktsiktet om du tycker att det är jobbigt att ha båda ögonen öppna när du använder siktet
Hjärnan lägger ihop den röda punkten så du ser punkten i målet trots att du inte tittar på målet igenom siktet, när du blivit van vid att använda så kan du ta bort locket/tejpen fram på siktet och träna vidare.
Sen när du strider i terrängen så får du det mycket lättare att upptäcka och skjuta på flera mål efter varandra när detta sitter.
Har du ett sikte med flera inställningar dvs 1,2,3 så ställ in siktet för de olika avstånden du vill ha, klokt att börja på 20m som flera angivit i tråden.
Din tanke med laser funkar inte i cqb den röjer dig innan du ser motståndaren, du ska kunna tända o släck lasern efter behov om du skall köra med detta.
Thinker skrev: Kan du själv eller har du en polare som kan löda kan ni säkert ordna en tryckknapp på kabel, parallellkopplad med interna tryckknappen
berfrund skrev:Din tanke med laser funkar inte i cqb den röjer dig innan du ser motståndaren, du ska kunna tända o släck lasern efter behov om du skall köra med detta.
Blir att köpa hem ett antal av dem då och se om jag inte kan löda dit en sort "tryckknapp på kabel" och även få ner lasern i ett litet snyggare hölje så att den ser mer legit ut
Låter precis som mig Förutom att jag varken skjuter efter sikte eller kulor då jag inte ser kulbanan och skjuter därför mer på kännThinker skrev:Väldigt vanligt att folk dock kör efter kulor och aldrig ställer in sikte vilket blir underhållande när de strider i mörkare områden och måste använda sikten de inte ställt in.
Senast redigerad av 2 Chibs, redigerad totalt 0 gång.