förvaring av vapen, magasin och batteri?
-
förvaring av vapen, magasin och batteri?
Hur skulle ni rekommendera en att förvara sitt nyinköpta Sportline ARMALITE M15 A4?
Köpte följande gevärsfodral som jag tänkte låta geväret ligga i och ha det stående i garderoben.
Men batteriet, hur förvaras det bäst, både kortsiktigt och långsiktigt?
Vid längre tids förvaring ska man tömma magasinen på kulor?
Köpte följande gevärsfodral som jag tänkte låta geväret ligga i och ha det stående i garderoben.
Men batteriet, hur förvaras det bäst, både kortsiktigt och långsiktigt?
Vid längre tids förvaring ska man tömma magasinen på kulor?
Re: förvaring av vapen, magasin och batteri?
Töm absolut magasinen, så inte fjäderns styrka urlakas.
Batterierna ligger på ett bord hos mig... Håll dem undan direkt solljus och extremare temperaturer
Batterierna ligger på ett bord hos mig... Håll dem undan direkt solljus och extremare temperaturer

И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой
-
Kände på mig att man skulle göra så, men ville ha det bekräftat.ministry skrev:Töm absolut magasinen, så inte fjäderns styrka urlakas.
Ok, blir väll att jag förvarar det i fodralet, så har jag allt samlat på ett och samma ställ.ministry skrev:Batterierna ligger på ett bord hos mig... Håll dem undan direkt solljus och extremare temperaturer
Fast man behöver inte maniskt tömma magasinen efter varje spel. Jag har TM midcap stanag magasin som jag inte tömt på säkert 4 år och de fungerar lika bra som dag 1. Självfallet är det bättre att tömma, men man behöver inte få mindre panik om man glömmer det.
+1 på det. Har ett AUG-magg som hade legat 4-5 år laddat med 80 boll.
När jag skulle sälja grejerna, tömde jag det, laddade kulor igen och provskjöt. Funkade fint.
Har MP7-magg som legat i något år laddade.. inga problem där.
TM's magg är överlag ruggit bra i fjädrarna.
Ang Batteri... beror lite på vad det är för batteri.
Läs på lite om de olika typerna.
Personligen förvarar jag ALDRIG LiPO i något som kan brinna, utan de ligger i en lerkruka med "fatet" ovanpå.
NiMH batterina ska tydligen må bra i kylen om de ska förvaras längre tider (rätta mig gärna).
Förvara aldrig batterier urladdade dock. Brukar vara ett bra sätt att döda dem.
När jag skulle sälja grejerna, tömde jag det, laddade kulor igen och provskjöt. Funkade fint.
Har MP7-magg som legat i något år laddade.. inga problem där.
TM's magg är överlag ruggit bra i fjädrarna.
Ang Batteri... beror lite på vad det är för batteri.
Läs på lite om de olika typerna.
Personligen förvarar jag ALDRIG LiPO i något som kan brinna, utan de ligger i en lerkruka med "fatet" ovanpå.
NiMH batterina ska tydligen må bra i kylen om de ska förvaras längre tider (rätta mig gärna).
Förvara aldrig batterier urladdade dock. Brukar vara ett bra sätt att döda dem.
Mestadels .357 nuförtiden. 9mm gör större hål än 6mm... :)
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Ja, NiMh självurladdar och om de laddar ur helt tar de inte laddning. Ju lägre temperatur desto lägre urladdningstakt så man bör förvara dem laddade, i kylen eller tom frysen är en god idé om man inte tänker använda dem på länge.

När vi ändå är inne på magasin. När man har nya low/midcaps står det ju en drös med rutiner, laddas endast med ett fåtal skott första vändorna, sedan ökas succesivt, smörjas o allt möjligt. Tycker jag har läst både bu och bä om smörjning av magasin osv, hur noga är det med detta?
Har egentligen bara erfarenhet av MAG:s midcaps, men de har jag varken smörjt eller laddad ett par skott på. Jag tar ut kulorna mellan användning, det är väl det enda.
Kanske är andra märken eller fabrikat känsligare, det vet jag inte!
Kanske är andra märken eller fabrikat känsligare, det vet jag inte!
И если в поход cтрана позовет
Kärvar dom, smörj.
Silikonspray på en kula som du stoppar i magget först, sen fyller du det, å skjuter ur hela magget.
Brukar räcka så.
//BG
Silikonspray på en kula som du stoppar i magget först, sen fyller du det, å skjuter ur hela magget.
Brukar räcka så.
//BG
Blackgoat_m10 på instagram.
Ok bra att veta. Förhållningsreglerna jag pratar om står typ som information på alla mid/lowcaps från taiwangun. Stora varnande bokstäver också. MUST och MUST NOT och SHOULD. Vi snackar verkligen peka med hela handen här