Motorn och batteri ca 35-38 grader efter 2 mid caps

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Björndahl

Motorn och batteri ca 35-38 grader efter 2 mid caps

Inlägg av Björndahl »

Jag har donat och haft mig i min v2 låda.
Alltså stoppat i en nanoaab mosfet, bytt cylinder, pistong, pistonghuvud, cylinderhuvud, nozel, motor och från en 120 till en 110 fjäder.
Efter jag bytte ut allt så vart motorn och batteriet varmare än va de va förr.
Testade lite typ 2 midcaps (semi plonk och lite full auto), batteri och motor vart varma så jag tog och shimsade om lådan så att den vart bra mycket lättare.
Testade igen med 2 midcaps (på full auto utan stop) vart inte i närheten av lika varm men fortfarande varmare än handen batteriet lika så.
Vad tror ni de beror på?
Är de stabilt eller kommer de att rasa?

Motor: Guarder infinite torque
Mosfet: Nanoaab
Batteri: Zippy 20c 1300 ma/h
Kontakter: xt60
Senast redigerad av 1 Björndahl, redigerad totalt 0 gånger.

Thinker

Re: Motorn och batteri ca 35-38 grader efter 2 mid caps

Inlägg av Thinker »

Kanske högre ROF numera? Något svagare fjäder, mosfet, starkare motor och bra shimmat innebär ROF ökar, och ju snabbare motorn cyklar desto mer energi kommer den göra av med per sekund, mer energi = mer ström. Och då ingen omvandling är 100% blir väldigt mycket värme helt enkelt, och du har bara viss kylförmåga, värmeutstrålning och värmeledning till gearbox, vapen kroppar, grepp osv så utvecklas mer energi kommer det bli varmare också pga de inte hinner ledas väck och kylas, och batteriet blir varmare också pga samma anledning. Höljets möjlighet att göra sig av med värme har inte ökat.

Prova gnida händerna mot varandra långsamt och prova sedan göra det snabbt... :)
This space intentionally left blank

Thinker

Inlägg av Thinker »

Kört med en Guarder Infinity Torque Up i min Masada som senaste 3år+ som sett massor med kulor genom sig året runt, och fungerar fortfarande fint har även andra i närheten med just den motorn bla i KSP. Det enda som hänt med de motorerna är att på en så lossnade kugghjulet från motorns axel pga just vridmomentet, men det går då fasa av axeln till D form och sätta på en kugg för D axel om man inte vill värme fästa kugg.
This space intentionally left blank

Björndahl

Inlägg av Björndahl »

Nu har jag använt den på två spel och får säga att jag är riktigt nöjd!
Kan skjuta ca 3000 kulor med ett 1.3mah utan att de är några problem
så tror den kommer att hålla ett bra tag med tanke på hur energi snål den är.

Tack för hjälpen!

Skriv svar