Trimma ner 8 m/s, G36K

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
fet_apa

Re: Trimma ner 8 m/s, G36K

Inlägg av fet_apa »

Fjäderbyte är nog det enda sättet i längden. Då fjädrar normalt ligger i steg om tio (m90, m100, ...)
så borde det inte vara några problem att hamna straxt under 100 med en 85- eller 90-fjäder.
<insert 'cool' one-liner here>

frange

Inlägg av frange »

Vad är det gör bössa du har, tillverkare? Tokyo Marui, Classic Army, Jing Gong, SRC, STAR, ARES etc?

Och vet du vad för fjäder som sitter i; är det orginalfjädern eller något som bytts ut i ett tidigare skede?

M100 kan gå, men det bästa att göra när man byter fjäder är att se till att täta bössan lite extra, fräscha o-ringar i nozzel och pistonghuvud, och få 100% tätt kring cylinderhuvud, nozzel och hopup/hopupgummi, det kan man tjäna en hel del extra på i utgångshastighet om bössan är väl använd och inte blivit servad på ett tag.

Alltså, är det så att du har tex. en Jing Gong G36 och den cronar 108m/s, så kan det vara så att fjädern är fräsch fortfarande men det läcker luft någonstans, och tätar du bössan så kan den då göra uppåt 130m/s utan fjäderbyte Likväl kan det vara så att du har en TM/CA som orginal brukar crona strax under 100m/s, men att den är extra tätad och då orkar upp till 108.

Men det bästa vore nog att byta till en M90/M95/M100 och täta ordentligt och sedan crona den. Dock är risken att den kommer crona för högt med en M100 om bössan är tät. Jag skulle säga att du skulle ha en M90-fjäder för att vara helt säker.

Fördelen med en svag fjäder är ju mindre påfrestningar för gearboxen (kommer hålla längre), och att det krävs mindre utav batteriet att driva den, alltså kommer det räcka till fler skott, plus att du kommer få högre eldhastighet, än med en tyngre fjäder.
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...

Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Phyma

Inlägg av Phyma »

Wow frange tack för ett ypperligt bra svar :)
mm då tror jag att jag kör på en M90 :) Jag har en CA G36K :)

Tack alla för bra svar :)

bobeson

Inlägg av bobeson »

Sen går det ju också att shortstroka pistong och sectorgear ;) .

Skriv svar