KWA M16A2 kompatibla delar samt eventuell uppgradering.

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
swordchan

KWA M16A2 kompatibla delar samt eventuell uppgradering.

Inlägg av swordchan »

Goddagens, detta är mitt första inlägg här på Airsoftsverige,
Det är ju så att jag har en M16A2 Från KWA liggandes.

Jag är inte så säker på om alla vet vad *KWA* är för märke, men är rättså säker på att det är lite större i USA, men det vore ju bra om någon här på forumet har lite koll på detta märke.

Iaf, jag skulle tro att det är samma GEARBOX som det är i denna : http://www.evike.com/products/28994/ (2GX 9mm Version)

Så då är frågan vilka delar passar i denna? För det verkar vara en *speciell* gearbox eller är det de?

Den har legat oanvänd nu i något år, så skulle ju vilja piffa upp den lite.

Jag har en M140 fjäder hemma liggandes som jag skulle använda.

Om jag nu skulle vilja byta till den. Vad skulle jag behöva byta för delar då?

Vapnet är inköpt från USA och kostade ca 315 dollar då jag köpte den :)

Tacksam för all hjälp jag kan få. :) pengar är inget problem så det vore toppen om ni kunde komma med förslag, eller om det nu finns uppgraderings kit man kan köpa.

SEDAN har jag en annan fråga, finns det andra sidor på internet som är som evike? Bra priser skickar till Sverige osv, helst inget hong kong då dom tycks låsa sina vapen till ca 330 fps. Eller några sidor i Sverige som jag inte vet om?

Vapnet ska användas till utomhusspel sen, med kompisar osv, så inget close quarter spel här inte :)

swordchan

Re: KWA M16A2 kompatibla delar samt eventuell uppgradering.

Inlägg av swordchan »

Kocken149 skrev:2gx lådan är grym. Har byggt ett gäng och aldrig haft något gått sönder trots 1000tals kulor och flera års användande. För att få en grym bössa skulle jag köra på: madbull 120fjäder , dream armys lila pistong , dream army pistonghuvud med dubbla o-ringar, BTC spectre mosfet. Resten behåller du stock.
Såg att alla dessa grejjer fanns att köpa från Rödastjärnan, och det var ju förvånadsvärt billigt! hade räknat med att det skulle gå på över 1000kr.. men nej nej.
Jag tackar för din hjälp :) Men BTW spectre mosfet? vad är detta? Och menar du Pistongen med alla tänder gjorda av metall?
ohman skrev:Du behöver troligen inte byta något alls för att sätta i en M140, men du kommer inte längre få spela med auto på bössan då du lätt glider in i semi-auto hastigheter, dvs du kommer behöva låsa vapnet till att bara kunna skjuta semi auto. Delarna som Kocken nämnde är dock inte dåliga att byta ut, då de med största sannolikhet ger dig en tätare bössa och rappare respons.

Gällande återförsäljare, ta en titt här: http://airsoftsverige.com/forum/viewforum.php?f=12
Mjo, hade inte tänkt att köra så mycket AUTO, utan tänkt att så småningom göra om den allt mer o mer till DMR :) Så den skall bli HEL semi sedan :)
Tack tack :)
Kocken149 skrev:Kwa pistonger är inget vidare hållbara tyvärr och pistonghuvet är oportat. Men resten av delarna är riktigt bra, så byte av pistong och huvud och sen är det bara att rocka.
Ok :) Får försöka byta ut dom:)

EDIT Det verkar inte finnas någon DUBBEL o ringad Dream army i Sverige, Finns det något annat alternativ?

Har än så länge bestämt mig för att köpa http://www.rodastjarnan.com/airsoft/dre ... nder-19700
Efter lite tips ovan :)

Här är en bild på min nuvarande pistong ifall det nu skulle behövas, http://oi60.tinypic.com/or2vip.jpg

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Starkare fjäder gör att du kan använda tyngre kulor, vilket är bra när det är lite blåsigt för kulbanans stabilitet. Men det kräver mer av din hopup och tätare service intervaller, svårare att få till bra hopup också. Det går enklare att få till räckvidd på en lågtrimmad bössa, men är det blåsigt så funkar det inget vidare.

swordchan

Inlägg av swordchan »

Madbull Mike skrev:Kör på ett dream army huvud kommer funka utmärkt.
http://www.rodastjarnan.com/airsoft/air ... vikt-19841
Det fick bli en sån, då vet jag att jag tog rätt iaf :)

Kocken149 skrev:Om du har tid att vänta en vecka eller två.
http://pages.ebay.com/link/?nav=item.vi ... 1764015687
Får ta en sådan sen när det är dags fär *service* igen eller vad det nu blir :)
baracken skrev:Tänk bara på att lägga på ungefär 10m/s på fjäderstyrka, så med en m140 fjäder så kommer du nog vara närmare 150m/s, du kan till och med komma över det.
Sen är inte utgångshastighet allt för att skjuta långt, pipa och hop gör mer. Utgångshastighet är lite mer för att komma till målet snabbare och skjuta igenom buskage.
Mjo, jag kommer snart att inhandla en innerpipa också, ska byta ut hela röset hade jag tänkt mig o få ett riktigt piggt vapen som skjuter långt och rakt så att säga.
Kocken149 skrev:Starkare fjäder gör att du kan använda tyngre kulor, vilket är bra när det är lite blåsigt för kulbanans stabilitet. Men det kräver mer av din hopup och tätare service intervaller, svårare att få till bra hopup också. Det går enklare att få till räckvidd på en lågtrimmad bössa, men är det blåsigt så funkar det inget vidare.
Se där ja, tack för din erfarenhet :)

Tack så mycket, blir o läsa igenom :)

Iaf,
Jag har ju som mål att bygga om denna till SEMI,
Och hittills har jag köpt in Pistong samt pistong huvud.
Skall jag satsa på en innerpipa härnäst?
Har ni tips på olika pipor? Har sett att det finns en mängd olika 6.01 6.03 osv..

Och nu när jag skall sätta i dessa grejjer, M140 fjädern tex, kommer motorn orka att dra den ? Eller kommer jag behöva sätta in en *starkare* motor?

Är det smart att byta ut kuggarna eller spelar det ingen roll?

Just nu är allt standard förutom Pistong fjäder samt pistonghuvud som kommer bytas ut nu på måndag/tisdag.

swordchan

Inlägg av swordchan »

Aiight, då vet jag det.
Ja det kommer endast bli SEMI, då jag är osäker på om den kommer klara av att skjuta i auto :D

Mosfet, jag har kollat lite på det, tror du det kommer hålla lika bra ifall jag väntar ett tag med mosfet och installerar en sådan lite längre fram in på sommaren.

Sedan lipo batteri, sitter just nu på ett standard 9.6V 5000MaH,

Är dessa batterier inte *farligarE* eller vad man ska säga?
De finns risk för att dom brinner upp osv..
Speciella laddare. Men jag ska kika lite noggrannare på dessa saker :)

swordchan

Inlägg av swordchan »

Det snurrar på jätte bra utan pistong och fjäder i. Motorkugg? Har för mig att det är rättså svårt att byta den :)

Går att köpa en ny Motor från Dream army HIGH TORQUE För Ca 500 kr som borde klara av att dra en starkare fjäder.

Men om jag köper en ny motor som har hi torque, så borde den kunna dra denna utan problem, för det kan väl inte vara så att fjädern jag har inte är *gjord* För denna?

Och hur mycket kraftigare är ett 11.1 lipo batteri i jämförelse med ett vanligt 9.6V batteri?

--

Mod-edit: Vänligen läs på om forumets citat-regler: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... =31&t=2542

swordchan

Inlägg av swordchan »

Aiiiight, får se om jag vågar mig på en såndär Mosfet :)

Blir troligtvist att jag byter motorn då det inte är så jätte dyrt.
Kocken149 skrev: Sen motor och kugg.

När du säger kugg, menar du nya kuggar då? Isåfall vilka? High torque eller vanliga?

Tackar för hjälpen men har en liten fråga till om jag nu ska sätta in en mosfet ska denna delen bort då? (Se röd rund ring i bilden)
Senast redigerad av 1 swordchan, redigerad totalt 0 gånger.

swordchan

Inlägg av swordchan »

Jag önskar att jag visste vad som var fel.. Det saknas en shim på ena kuggen men det snurrar väldigt bra ändå. Så tror inte att det är det. Den skjuter jättebra med 120 fjädern i sist jag testade. För det finns väl inte olika sorters fjädrar. Jag tänker göra såhär att jag köper en ny 140 fjäder i slutet av månaden o testar igen så får vi se om det är något mysko led fjädern vilket det omöjligt borde vara.

När jag ha 140 fjädern i o försöker skjuta så tickar det bara. Ovasett om ja har 9.6 batteri eller borrmaskins batteriet på 13 v :o

Motorn snurrar jätte bra så är inte det.

UPDATE: Har sättit i 120 fjädern igen och har bestämt mig för att avvakta lite.

Det låter högt när jag skjuter med AUTO? Inget gnissel eller så eller något sånt utan bara väldigt högt.
När jag skjuter med SEMI så låter det helt ok.
Jag har testat att skruva ner o upp motorn utan någon framgång. Är detta farligt?

UPDATE : Ok har läst lite, och det kan bero på shimsen alltså. Saknar ju som jag tidigare skrev en shim men jag har svårt att tro på att det är det som orsakar detta *höga* ljud.

Rof'en har också gått ner lite känns det som.

Får helt enkelt se till att skaffa mig lite mer shims tills nästa gång jag skruvar upp den.

Skriv svar