Hej!
Har en sprillans G&G cm16 som jag köpte precisionspipa, hopupgummi, fjäder och ny motor till!
Sätter i pipan och gummit - inga problem. Märker en jämnare kulbana.
Motorn är en High Torque från Dream Army, den på röda stjärnan för 399:- och fjädern av samma märke i modell M120.
... Ser på ett flertal youtubevideos om hur man meckar med gearboxen så det känns som man har lite koll.
... Har nu satt i fjädern och fått ihop gearboxen som den ska, samt motorn är ikopplad och justerad i höjd.
Men när jag skjuter så klickar det bara.. Orkar inte fjädern dras tillbaka? (Motorn fungerar, testade utanför pickan)
Kuggarna snurrade fint inne i gearboxen också...
Vad fasen har hänt?
Bytt fjäder & motor - funkar ej?
Re: Bytt fjäder & motor - funkar ej?
Pistongen kan har hoppat ur sitt läge.
Raptors - FBI Hostage Rescue Team
Kugghjulen snurrar bra, testade innan jag satt fast gearboxen på kroppen. Jag har inte hållt på å shimmat eller något, har endast bytt fjädern, rörde förhoppningsvis inget annat. Det blir samma med orginalmotorn. Har testat byta plats på kablarna, låter lika dant.Tomato skrev:Hej har du testat att snurra på kugghjulen när gearboxen är stängd?
Alltså plocka ur fjäder kolv cylinder och arl. Sätt ihop växellådan med några skruvar och snurra på kugghjulen. Det kan vara så att du lagt shimsen fel.
Har du provat med orginal motorn? Har du satt motor kablarna åt rätt håll?
Nytt 7,4v Lipo 1600mAh 25c..mitsukai skrev: Trött batteri? Antireversallatch kan ha hoppat ur under monteringen.
Antireversallatch?
Detta är förmodligen fallet. Oturligt nog så har jag lyckats gänga sönder två av dom små hex-skruvarna på gearboxen, så får inte upp den nu.Huntervillage skrev: Testa ta bort upper och tryck in en insktsnykel in i nozzle och tryck mot pistonghyvudet, ska inte kräva så mycker kraft för att bara känna att den går bakåt, känner du att du måste ta i och den inte rör sig är pistongen fastklämd.
Kolla så du inte har fäst plus på minus och minus på plus på motorn

Slå i en större insexnyckel 

Satt rätt på plus och minus kabel så dom inte är förväxlade?