hur börjar man spela

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
orebronoobie

Re: hur börjar man spela

Inlägg av orebronoobie »

svar: ja jag är 18 år bor i örebro

stormarn

Inlägg av stormarn »

Trevligt att se fler örebroare som får upp ögonen för airsoft! Kan dock lägga till att batalj inte har haft något airsoftspel sen januari...

Det har vart några få spel ute på klockarängen (är det det området heter? Har totalt hjärnsläpp här på morgonen) men nu var det ett tag sen det var spel där med (läs: en eller två månader)

Batalj har som nämnt lite airsoft inne, inte det största sortimentet av bysser men finns lite pjäser som man brukar få klämma på om man frågar. Finns mycket gear som umiformer och västar med tillbehör dock.

Har du några mer specifika frågor så är det bara att fråga på, Örebro behöver mer airsoftare. :)

Edit: stavfel..

BobRob

Inlägg av BobRob »

Gammal tråd, men det är säkert aktuellt, om inte för TS, så för någon annan.

När jag började med Airsoft så skaffade jag helt enkelt en billig bössa, drog på mig lite gröna kläder och åkte till ett spel. Inga problem, alla var hjälpsamma och såg till att jag kom in i det hela snabbt.

Någon skrev att det ofta brukar vara enklare med det sociala i Airsoftsammanhang, vilket jag kan hålla med om. Tror det har lite att göra med att om man, som vuxen människa, har klätt ut sig i militärkläder och åkt ut i skogen för att skjuta plastkulor på andra vuxna människor i en glorifierad form av "leka krig" så har man väldigt få av sina normala sociala skyddsmurar uppe: man är helt enkelt alla på samma nivå och man har dessutom något självklart att prata om som alla är intresserade av, inte alls som i vanliga livet. Jag går i slips och kostym på jobbet till vardags och det ger ju en viss bild av vem jag är som kan vara ett hinder i vissa sociala situationer, men på Airsoftbanan ser jag ut som alla andra nördar och där är vi alla lika.

Så, bara att köra på, jag tror inte du kommer ångra dig. Vad är det värsta som skulle kunna hända?

Skriv svar