Shimming ( eller vad det nu heter på svenska )

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.

Shimming

Gör det Alltid
37
86%
Gör det Aldrig
1
2%
Gör det Ibland
5
12%

Antal röster: 43

Thinker

Re: Shimming ( eller vad det nu heter på svenska )

Inlägg av Thinker »

Nytt vapen kommer jag troligen öppna upp och koll allting är rätt, men förväntar mig jag kan ordna ev problem som uppstår pga erfarenhet av meckning, samt jag inte direkt bryr mig om ev garantier osv ändå. Begagnade vapen får garanterat stor genomgång.

Standard förfarande för mig i gearbox är rengöra från allt fett och skit, sedan smörja in lite på kugghjul och shimma upp dem rätt. Sedan smörja in och montera resten, använder samma litiumfett till allt. Brukar vanligtvis göra första tand modd på pistong om den inte redan saknar den. Skjuter och kollar allting är som det ska och motorskruv är rätt justerad. Kollar så resten av skruvar osv är ok på vapnet när jag ändå servar det. Ställer in hopup. Chronar. Antecknar i loggen vad jag gjort och när (som om jag bytt ut delar eller satt i något special osv).

Brukar öppna upp vapnets gearbox helt någon gång per år och kollar så allt är rätt, rengör och byter ut smörjmedel. Skulle det varit jag simmat med ett vapen i skitigt vatten eller liknande är det troligt jag öppnar jag upp efter spelet och kolla det är ok. Men generellt så tenderar mina saker bara fungera fint och inte vara några problem.
This space intentionally left blank