Problem med AK5C

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Haliflax
Inlägg: 8
Blev medlem: fre jun 07, 2013 2:16 pm

Problem med AK5C

Inlägg av Haliflax »

Min AK5C matade inte först, kollade runt och insåg att motorn satt löst. Fixade det, matade bra i tre fyra mag, sedan så la den ner igen. matade tre fyra skott sen matade den inte längre. Men den matar perfekt om den jag håller den upp och ner och skjuter, vad kan vara fel? Har ingen aning vad som kan vara fel.

Hälge
Inlägg: 234
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:15 pm
Lag / förening: Task Force Rednecks

Re: Problem med AK5C

Inlägg av Hälge »

Sök på ak5c här på ASS.
Säkert 300 trådar som beskriver ditt problem från 9 olika vinklar i 4 olika perspektiv.

700mb
Inlägg: 295
Blev medlem: fre jun 22, 2012 11:09 am

Re: Problem med AK5C

Inlägg av 700mb »

Vi borde göra en ak5c guide, från skrot till en fungerande bössa.

Haliflax
Inlägg: 8
Blev medlem: fre jun 07, 2013 2:16 pm

Re: Problem med AK5C

Inlägg av Haliflax »

Hälge skrev:Sök på ak5c här på ASS.
Säkert 300 trådar som beskriver ditt problem från 9 olika vinklar i 4 olika perspektiv.
Tänkte ifall nån hade något tips jag kunde göra, istället för att sitta och kolla igenom 300 trådar och försöka 700 lösningar.

21 november 2014, 20:57:
700mb skrev:Vi borde göra en ak5c guide, från skrot till en fungerande bössa.
Skulle varit en bra ide. Att sitta och kolla igenom alla trådar om AK5 är mycket att jobba sig igenom och rörigt.

p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Re: Problem med AK5C

Inlägg av p33krN »

Men va jobbigt, någon har satt sig ner och gjort en tråd med lösningen på dina problem. Dem har tagit av sin tid för att hjälpa andra utan att ens kräva något tillbaka.

Sluta va så lat och ta och läs istället. :x
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

Hälge
Inlägg: 234
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:15 pm
Lag / förening: Task Force Rednecks

Re: Problem med AK5C

Inlägg av Hälge »

Tänkte ifall nån hade något tips jag kunde göra, istället för att sitta och kolla igenom 300 trådar och försöka 700 lösningar.
Sant. Finns ju en risk att du lär dig nått då..

Dantheman
Inlägg: 194
Blev medlem: ons sep 12, 2012 10:05 pm

Re: Problem med AK5C

Inlägg av Dantheman »

Haliflax skrev:Min AK5C matade inte först, kollade runt och insåg att motorn satt löst. Fixade det, matade bra i tre fyra mag, sedan så la den ner igen. matade tre fyra skott sen matade den inte längre. Men den matar perfekt om den jag håller den upp och ner och skjuter, vad kan vara fel? Har ingen aning vad som kan vara fel.
Fan va ni är hårda mot TS för att han vill ha hjälp.
Har själv sökt efter det och det är en djungel av trådar med diverse problem.
Nybörjardelen är till för att hjälpa och inte vara otrevliga.

http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 5c#p178906
Denna tråden är väl mest relevanta jag kunde hitta ang ditt problem.
Sen det med motorn, Om den sköt bra de första 3-4 maggen så kan du ju testa att skruva på motorskruven.
under greppet i mitten. Kan hända att den skruvar ut sig, eller det låter bra från vapnet när du skjuter?
Du kan även testa att dra ner hopup helt och se om den matar bättre.

Edit: Du kan även testa att hålla i magasinet när du skjuter, Trycka lite nätt upp, framåt eller bakåt och se om det hjälper!

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Problem med AK5C

Inlägg av ohman »

Om den matar när den är upp och ned är det ofta magasinet som är problemet. Har du samma beteende på olika mag? Har du lämnat kulor i magasinen under längre tid? Isf kan det vara så att fjädrarna i magasinen har blivit för slöa.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Haliflax
Inlägg: 8
Blev medlem: fre jun 07, 2013 2:16 pm

Re: Problem med AK5C

Inlägg av Haliflax »

Jag har testat flera mag och kompisars mag men ingen matar alls, om jag inte håller upp och ner.

Dantheman
Inlägg: 194
Blev medlem: ons sep 12, 2012 10:05 pm

Re: Problem med AK5C

Inlägg av Dantheman »

har du kollat så att hop gummit sitter rätt på pipan?
kanske har vänt på sig eller förstört eller nåt.
Man vet ju aldrig.
Här är en video som visar hur du tar isär vapnet hela vägen ner till gearbox.
https://www.youtube.com/watch?v=E8Q9QCQeZFU

Skriv svar