Strul AK5C / G&G GK5C - behöver hjälp

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
DeltaLars

Strul AK5C / G&G GK5C - behöver hjälp

Inlägg av DeltaLars »

Hallå där
Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa en airsoftare att komma tillrätta med problembarnet AK5C. Den behöver kärlek och jag ger den gärna all omvårdnad som den behöver men känner att jag tar gärna hjälp av er som har redan fixat i ordning era Cesar. Alla tips är välkomna.

Fråga 1
Jag har strul med min Cesar med version 2 delar.Den dubbelmatar och skjuter ut ca 2 kulor som landar 25m om det överhuvudtaget kommer något. Jag tar tacksamt emot hjälp om ni har stött på något liknande själva.

Fråga 2
Om jag vill uppgradera den till max. Vilka delar rekommenderar ni?

maximillian

Re: Sv: Strul AK5C / G&G GK5C - behöver hjälp

Inlägg av maximillian »

När det gället dubbelmatningen så låter det som om Hop gummit behöver ses över eller rent av bytas.

Inte för att det är en Caesar utan för att man rent generellt kan få de symptomen på en bössa om gummit är kasst.

På din andra fråga undrar jag vad du menar med uppgradera till max? Uppgradera vad?
Räckvidd? Precision? ROF?

Med ett schysst hop gummi så kommer man långt vad gäller precision och räckvidd.

Att trycka i en starkare fjäder är den faktor som minst påverkar räckvidd... Precisionen har minimalt med fjäderstyrka, om ens något, att göra.

Skriv svar