Söker en skruv till hop-up hus.

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Conny81
Inlägg: 59
Blev medlem: tor nov 28, 2013 2:56 am

Re: Söker en skruv till hop-up hus.

Inlägg av Conny81 »

Okej men det jag skrev ang hophuset från airsoft pro.. måste man ha deras egna pipor egentligen eller vadå för får ej grepp om vad dom menar i sin info ( det ska gå till aeg pipor ju ändå) inga spår i det som låser gummit osv..

2 november 2014, 23:49:

synd sidan e på kinesiska bara hittar delar men fattar noll av texten och valutan....hittade en pdi

men följer det med allt somn behövs ( även det som håller hoparmen på plats) på en airsoftpro är det en metalring..

http://www.x-fire.org/type96/t96_chamber.html

2 november 2014, 23:50:

men innan jag fixar nåt därifrån är det vettigast och se om jag hittar ett hölje som passar mina grejer verkar inte d enklaste o hitta

kungaron
Inlägg: 161
Blev medlem: sön jun 03, 2012 8:43 pm

Re: Söker en skruv till hop-up hus.

Inlägg av kungaron »

http://www.taiwangun.com/en/mb-08-black-well

Mannen, släpp den där du köpt för ett tag nu.. Du var med om grisen i säcken, trist som fan för din skull!!

Men kolla länken! Bra pris, köp den, lira med den ett tag sedan börja plocka delar från den trasiga du har nu när du hunnit läsa på och fått njutit lite av att spela lite istället för att kämpa med den där. Hoppa på den senare istället och försök fixa den!

Min åsikt bara..

Mrmonkeey
Inlägg: 184
Blev medlem: tor jul 03, 2014 7:25 pm

Re: Söker en skruv till hop-up hus.

Inlägg av Mrmonkeey »

Gör som kungaron skrev. Airsoft är ju en hel vetenskap har jag lärt mig. Mycket är väldigt lätt när man väl begripit det men finns många "dolda" saker som man inte tänker på. Jag tycker du borde läsa mer om sammanhangen mellan de olika delarna och vilken del som gör vad. För av att ha läst tråden nu så tycker jag det ser ut som att du redan fått svaren på.dina problem men inte riktigt lyssnat.
när man ger sig på något för första gången så får man räkna med att det kanske inte går som det ska. Speciellt om inte grejerna är nya och fräscha. Airsoft grejer är ömtåligt för det mesta och saker kan gå sönder efter 1 skott likväl som efter 1000skott. Vissa saker som ska vara betydelselösa kan göra stor skillnad och vissa som ska vara viktiga kanske inte påberkar alls just för stunden. Tex så bytte ja till precpipa på min och vid ett spel så chronade den 122ms med 120fjäder. Helt ok. När jag sedan skulle byta till ett bättre hophus visade det sig att orginal var sprucket och ändå levererade 122ms.
tänk på att meckande är lärande. Bli inte sur över motgångar utan lär av dem istället. Jag läser om andras problem och lösningar på forumet för att jag vill lära mig allt. Jag lär mig då av problem jag själv inte hunnit ha. Och vill jag veta nåt jag inte hittar här så googlar jag det eller frågar.

Conny81
Inlägg: 59
Blev medlem: tor nov 28, 2013 2:56 am

Re: Söker en skruv till hop-up hus.

Inlägg av Conny81 »

har lagt in annons om ny stock

har mailat Taiwan guns om reservdelar :)

jag och min vän testade sätta delarna från hans asg war 308 ( tror jag den heter) ner i min stock men då rullade kulan ej ut men ett annat problem uppstod maget hoppade ut varje gång man mantlade..

önskar nån av alla proffs faktiskt kunde titta på grejorna , innan man blir dömd som en byfåne hahaha :P ni som har problem med min stavning dessutom så är den pga något som heter dyslexi ( stavningssvårigheter för er som ej vet vad det är)

Du som skrev ang att det inte är den tappen som gör att kulan rullar ut , jag har testat allt med hoppen olika lägen testat olika gummin olika spacers , nozzlehuvudet fick jag kollat i malmö igår det såg bra ut.. har verkligen gjort allt man kan tänka sig följt alla guider alla råd man får här inne ( som uppskattas :) )

Trots allt jag gjort får jag ej rätt på det..


Du som sa en "bara kostar 800 ink frakt" det stämmer ej riktigt , frakten tillkommer har du sen otur får du betala tullavgift oxå , jag beställde bågskytte delar när jag höll på med det , från bla usa och korea 2 gånger tillkom dryga avgifter.. en gång slarvades paketet bort.. , dock är taiwan guns i polen inte lik långt bort..

Aja jag tackar för alla råd och tips, om någon bor i närheten av ystadtrakten får ni gärna komma och kolla på den och se själv hur strulig den är.. Trots man har alal rätt delar gör rätt osv så uppstår det något hela tiden :p hahah huvudbry deluxe :P

Cire
Inlägg: 90
Blev medlem: fre jul 20, 2012 5:05 pm

Re: Söker en skruv till hop-up hus.

Inlägg av Cire »

Köper du inom EU så tillkommer ingen tullavgift. Poland är medlem i EU.

Sedan tror jag inte personen menade att du stavade fel, utan hur du hoppar i texten vilket gör att det blir ganska rörigt att läsa.
Senast redigerad av 1 Cire, redigerad totalt 0 gånger.

Kamphund
Inlägg: 85
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:57 pm

Re: Söker en skruv till hop-up hus.

Inlägg av Kamphund »

Nej, den kostar 800 inklusive frakt från taiwangun som ligger i Polen. Polen ligger i EU därav ingen tull och moms. Alltså, en helt ny l96 kostar ca 800kr.
- PRC CLONE USER -
Team Awesome - vi är, du är ej!

Conny81
Inlägg: 59
Blev medlem: tor nov 28, 2013 2:56 am

Re: Söker en skruv till hop-up hus.

Inlägg av Conny81 »

Stinky06 skrev:Det är fortfarande bara en sista skott indikator (har haft Wells mb08 själv.) Ditt problem ligger garanterat vi hopp/nozzle.
https://www.google.se/webhp?sourceid=ch ... +indicator

:) tackar som fan för dom klippen :) då kan man utesluta det .men skumt en i butiken sa det är den som orsakade att kulan rullar ut :P

men jag tror mer på dig faktiskt :) då är frågan vad tusan det kan vara :P ställt hoppen fram o tillbaka fram och tillbaka..

3 november 2014, 18:12:

Hej ska försöka dela upp detta så gott det går ny steg för steg.

* : Nu har jag testat en annan pipa en ny pipa.. den fungerar givetvis :)

* : Har testat madbull hopgummi , har testat maple leafs hopp gummi ( ink spacers av två olika modeller en dream army ( men den är i plast och går den sätter sig fast och låser hoparmen helt) sen en valig spacers som ser ut som en pärla , fast i gummi..

* Har testat ställa hoppen från hård till lös , till centerpunkt om man kan kalla det så..

* när man mantlar så ploppar maget dessutom ut en bit , och vet nog varför såg att mag catchen inte vill hålla sig spänd , enda skruv att fästa den med jag hitta känns som den är för kort därför lossnar magcatchen och maget håller sig ej på plats... Har även hållt handen under maget så det ej ska ploppa ut ... Hophusets gängor där magcathcen fäster från ytterpippa ner i hophuset är inte okej dessutom , och detta är ej jag som påverkat då skruven som satt i var dålig i gängor rundad och obrukbar..

* hur jag än gjort RÄTT nu så rullar kulan fortfarande ut när jag mantlat... då är frågan är det magcatchen som påverkar det att den rullar ut? för nu kan det ej vara något annat känns det som ,( då folk sagt till mig här att den tappen som brutits av inte ska påverka att kulan trillar ut , den ska bara indikera när magget är tomt)

*Nozzlen ser inte förstörd ut och bössan är tät där e bra tryck i den ..

nu kan jag ej göra mycket mer , det måste vara att magcatchen ej håller sig fast som påverkar att kulan bara rullar ut då... enda kvar att göra är att testa ett annat hophus ( men tror ej det är felet då det jag har ser okej ut) köpte ett annat på röda stjärnan men hoparmen passade ej , men hophusen ser annars i övrigt lika ut förutom att det står airsoft pro på det som kom med bössan..

så vad säger ni , vad mer kan jag ens göra? för inget tycks hjälpa problemet att kulan rullar ut när man lutar bössan neråt....

ska oxå tilläggas att jag och min vän provade hans system ner i min , mantlade och då rullade kulan ej ut DOCK åkte maget ut varje gång man mantlade , trots hans magcatch är fast..

hans modell är en asg war 308 , men den är väl egentligen oxå l96 system så att säga..?

har nu testat allt som experterna tipsat om , hur jag än gör så går det inte , och så mycket tid ja lagt nu i dagar långt in på nätterna för att lokalisera problemet borde jag kunna mecka vilken sniper som helst hahaha :P skämt och sido detta är riktigt irriterande att ej kunna få rätt på..

dessutom att hitta skruvar som passar i gängorna på hophusen är riktigt svårt varit i 4 järnhandlkar , en hobby butik varit på olika kedjor som säljer sådana saker men ingen har dom skruvarna som behövs då det är fingängade små små skruvar ,och ska hålal en viss längd.. kanske dags att inse att denna bössan är lika bra att begrava? Trots den tanken vill jag egentligen inte ge upp den då jag är väldigt envis..

3 november 2014, 19:43:

Lokaliserat felet.. DET ÄR hophuset pga magcatchen ej går att spänna ( fick rätt på hopupen) den lilla pärlan stod ej upp den hade lagt sig ned och pipan flyttat sig lite i hophuset ( det kommer jag kasera) det är helt slut i gängorna..

så behövs fixas : Nytthopp hus , och en skruv så magcatchen kan spännas...

det måste vara det som är fel för nu kan det ej vara något annat!

Conny81
Inlägg: 59
Blev medlem: tor nov 28, 2013 2:56 am

Re: Söker en skruv till hop-up hus.

Inlägg av Conny81 »

Det fungerar nu men måste ha nytt hus el gänga om huset..så där ett problem..

Sen vill mantel ej låsa sig i mellan åt , får skaffa ny pistong fjäder och springguide och se om d underlättar... så bytar man ut ännu en slitagedel ... kanske är lämpligt att byta fom delarna för jag vet ej hur många boll förra ägaren skjutit ... sen är frågan om delarna ja fann i malmö passar i min airsoftpro cylinder...

Kör just nu maple leaf gummi hårdhet 85 och h-spacer från dream army... men tror d gummit är lite för hårt ska testa madbull (rött)

Dock tror jag maple leaf tätar bättre

Hälge
Inlägg: 234
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:15 pm
Lag / förening: Task Force Rednecks

Re: Söker en skruv till hop-up hus.

Inlägg av Hälge »

Ska du köpa nytt hus, så köp pdi direkt.

Kamphund
Inlägg: 85
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:57 pm

Re: Söker en skruv till hop-up hus.

Inlägg av Kamphund »

Att den chronar så lågt betyder inte att förre ägaren inte har satt i en 170-fjäder. Utan beror nog snarare på att du inte har tätat bössan ordentligt när du bytt gummi och pipa.
- PRC CLONE USER -
Team Awesome - vi är, du är ej!

Skriv svar