Söker en skruv till hop-up hus.

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Hälge
Inlägg: 234
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:15 pm
Lag / förening: Task Force Rednecks

Re: Söker en skruv till hop-up hus.

Inlägg av Hälge »

Vad har du för märke på huset, gummit och pipan?

Såg att du har en madbull pipa. (Aeg pipa)
Jag misstänker att du skaffat ett originalhus. (Som inte tar aeg pipor). Gummit har jag ingen aning om vad du har. Samt en aeg pipa.

Har du den combon så är det rätt uppenbart att det failar.

Skulle vara intressant att veta märkena på prylarna du skaffat och har,

perlenbacher
Inlägg: 282
Blev medlem: lör dec 21, 2013 3:51 am

Re: Söker en skruv till hop-up hus.

Inlägg av perlenbacher »

Låter faktiskt som om du är direkt okunnig inom detta och inte borde ha köpt en begagnad bössa alls utan gått direkt till en återförsäljare och bett denne ge dig råd och info om vad just du ska ha.

Saker går sönder när man skruvar, tro mig. Meckat cyklar, mopeder, epa traktorer, bilar, airsoft you name it. I början så är man frustrerad över att saker går sönder.

Det sämsta man kan göra i det läget är att beklaga sig själv, eller någon annan och ge upp. Lets face it, du gjorde fel i att köpa en begagnad bössa som oerfaren "Handy man". 

Sen har jag inte alla detaljer för er affär men säljaren borde ta sitt ansvar och be dig skicka tillbaka bössan så han då kan färdigställa den till brukbart skick. 

Jag hade gärna hjälpt dig men mina kunskaper är tyvärr begränsade till AEG och Gas pistoler/karbiner.

Mitt bästa råd till dig är:
Lämna in bössan på röda stjärnan. Ge dem fria händer.
Låt tiden gå och lär dig hur sakerna fungerar och 
vilka användningsområden de har. 
Med tiden inom hobbyn så kommer du förstå ditt vapen bättre.
Man blir inte bilmekaniker eller urmakare över en vecka.

Lycka till med helvetesbössan.
//Perlenbacher
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

Conny81
Inlägg: 59
Blev medlem: tor nov 28, 2013 2:56 am

Re: Söker en skruv till hop-up hus.

Inlägg av Conny81 »

har frågat på röd, dom tar ej emot bössor som inte är garanti...

oavsätt om jag e nybörjare eller inte så borde säljaren upplyst mig ( dock rekomenderade flera st här på forumet denna ja köpte) allt skulle vara bra sa alla , men det var det inte!!!

nej jag vet man måste ge det tid , men att mecka och ej kunna få tag i rätt grejor gör d inte lättare behövs ett nytt hölje ( ingen kan svara på frågor eller det jag skriver och kommer istället med ord som får det att låta som jag är dum i huvudet.. ) jag har följt alla guider , pratat med as folk , varit i butiker för o få rätt delar osv osv osv och ändå är det JAG det är fel på? hah nej när det är fel redan från början .. i annonsens stod f rån början "# enda som skulle bytas var ett hopgummi" så var ej fallet senare, gummit var dåligt pipan var dålig magen dåliga stocken sliten som fan dåliga skruvar osv..

har pratat med säljaren m,assa gånger utan vettiga svar mest otrevliga spydiga kommentarer han vet han gjort fel genom att sälja något som " helt" när det varit sönder , får inga pengar tillbaka , han sa han skulle skicka nya interna delar men dom kommer nog ej då han tycker jag e otacksam för jag gav kritik.. det återstår och se om han skickar eller ej..

jag är inte helt okunnig... ingen verkar vara speciellt vetande här inne varför kulan rullar ut om nu den avbrutna tappen ej va så viktig känmns mer som jag har rätt den e viktig för kulan ska ligga på plats ..( stältt hopen fram o tillbaka det hjälpte ej det var ej problemet)

Pipan som ja köpte ny vet jag vad som e fel på hopskruvana på sidorna i hophuset har spänts lite för hårt antagligen och gjort små bulor inne i pipan på vardera sida.. men blev dom ej spända snurrar pipan runt trots gummit e på osv.. så korkad e jag inte så jag glöm hopgummit och nubben till gummit under hopup armen..

jag hade fått allt rätt tills den tappen gick av sen dess så har kulan rullat ut.. ( innan pipan blev dålig)

2 november 2014, 18:08:

ang gjorde fel i att köpa en beg bössa som nybörjare :

jag rådfråga mycket och massor här inne innan köp och ville ha tips osv på beg snipers då var d flera st som länka den som det till slut blev köp av pga dom inre delarna.. så köpte den just av att d bara skulle vara o byta gummit men så var ej fallet var för mycket som behöver fixas

Hälge
Inlägg: 234
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:15 pm
Lag / förening: Task Force Rednecks

Re: Söker en skruv till hop-up hus.

Inlägg av Hälge »

Sen har jag inte alla detaljer för er affär men säljaren borde ta sitt ansvar och be dig skicka tillbaka bössan så han då kan färdigställa den till brukbart skick.
Det kan jag nog inte hålla med om. Jag tycker det verkar som Conny har skruvat lite för mkt själv för att kräva nått sånt. Annat är om det görs direkt innan han öppnar den. Om det har hänt lämnar jag osagt.
har frågat på röd, dom tar ej emot bössor som inte är garanti...
Dom trimmar och lagar bössor ju, så det borde dom kunna ta på sig?
Det dom menar är väl att det inte är nån garanti på det som sitter i just nu.
(Eftersom den antagligen inte är 100% original och köpt på RS)

Conny81
Inlägg: 59
Blev medlem: tor nov 28, 2013 2:56 am

Re: Söker en skruv till hop-up hus.

Inlägg av Conny81 »

amen sluta nu..

nmej jag har ej skruvat för mycket , jag köpte delar som skulle köpas , sen satte i dom mer än så har jag ej gjort.. ej rört triggerhuset eller något där , och airsoft pro hophus är så okomplicerat... så nej jag har ej skruvat sönder något det kan ni lika bra lägga ned direkt...

jag har gjort exakt det säljaren sa jag behövde göra , dvs köpa nytt gummi... men det räckte ej med nytt gummi ..läs andra svaren snälla innan du säger nåt okej :) ang att den var sönder i mycket när jag fick den och dessutom upplyste säljaren mig efter köp när den kommit till mig ( efter några dagar upplyste han mig) oj förlåt jag har glömt säga manteln kan hacka o låsa sig..hade jag vetat detta hade jag ej köpt den,., där har varit mycket problem med den ..och har skruvat lite aeg innan ...meckat med fiskerullar o annat jobbat som sälajre samt renoverat pilliga fiskerullar till folk som ja kan lova e mer som kan gå sönder i om man gör fel..

Nej säger det igen Röda Stjärnan tog ej emot den jag frågade för fassen om dom kunde ta den och fixa den dom gör ej det!!!!!!! det sa jag innan

2 november 2014, 18:58:

dom tog ENBART emot bössor dom sålt och som är garanti reperationer!

2 november 2014, 18:59:

dessutom var många skruvar ordentligt tilltagna med våld såg jag ,..så är det någon som skruvat sönder den eller "skruvat för mycket" är det säljaren som hade den innan! THATS IT

Herr Nilsson
Inlägg: 189
Blev medlem: lör feb 23, 2013 1:42 pm

Re: Söker en skruv till hop-up hus.

Inlägg av Herr Nilsson »

Röda stjärnan både i Stockholm och Götet har väl husmeks som tar emot jobb? Sen finns det ju ett flertalet andra butiker som erbjuder service/reparationsarbete.

Dimensionen på skruven du söker ska vara : 2.5x8mm 3 sekunder med google och den finns här och borde finnas hos alla rc butiker som har traxxas: http://www.rckungen.se/index.php?page=s ... &Itemid=64

Jag tror folk försöker hjälpa dig. Men det kan vara klokt att ta det lite lugnare i framtoningen.

Köp en ny l96a kostar en spottstyver från någon valfri brutik i Polen eller inom Svearike.

Panga och var glad och sluta kasta pärlor till svin på en bössa som uppenbarligen är strulig och behöver ses över av någon som kan byta delar och byta samtliga delar och skruvar (skruvarna ger sig väldigt lätt på Wells bössor)
Bier,Bratwurst undt Sauerkraut!

Conny81
Inlägg: 59
Blev medlem: tor nov 28, 2013 2:56 am

Re: Söker en skruv till hop-up hus.

Inlägg av Conny81 »

ikos skrev:Conny köpte bössan för X-kronor. Fick bössan och den var helt slut, vilket säljaren inte hade meddelat honom. Och nu försöker han få bössan att fungera igen, dels köpt nya saker osv.
Nu frågar han om hjälp eftersom inget han har prövat hjälper!
Precis , någon som fattat det hela rätt! en som ej låser sig blind på mina svar till vissa inlägg .) måste bemöta dom så att det framgår tydligt av vissa grejer..,.

och nej precis inget hjälper gjort exakt som kunniga talat om då är det nog så vissa " kunniga" inte är så kunniga... många påstod den avbrutna tappen ej spela nån roll ..hum den är där ju av en anledning dessutom sa dom i butiken oxå den är viktig...

och nej just nu tyar dom ej emot bössor där nu har jag sagt det tre gånger!!

och är inte beredd o lägga mer pengar på den nu , har inte ens fått skjuta ett par skott med den då det var fel från början till slut , eller ja tilsl än så länge med den.. ångrar extremt djupt att jag köpte den och lyssnade på andra istället för o köpa en mauser hade hellre betalt lite extra och fått nåt fungerande , gav ändå 2500 för en söndrig bössa d känns inte okej..

2 november 2014, 19:20:
mitsukai skrev:Såg du mitt inlägg? Svar på frågan är numera besvarad. Jag förstår att du är lack på fått en vara som inte lever upp till förväntningarna. Men det hjälper inte ösa galla i alla evighet.

ösa galla? jag besvarar folks inlägg... du har ej svarat på frågan det handlar om ( först började det med en skruv , nu handlar det om en tapp i höljet.. har du helt missat det? =)

Conny81
Inlägg: 59
Blev medlem: tor nov 28, 2013 2:56 am

Re: Söker en skruv till hop-up hus.

Inlägg av Conny81 »

ja och eftersom detta skett kommer jag aldrig köpa begagnat vapen igen , när man ej kan lita på dom som säljer grejorna upplyser en korrekt och riktigt..

dock så var det " kunniga" som rekomendera den jag köpte via forumet.. redan när den packades upp och skulle testats var den fel pipstopp direkt därför ja köpte ny pipa för den som satt i va totalt kvaddad..

fick allt o fungera förutom att kulan hur jag än gör med hopen rullar ut ur pipan när den är laddad.. testat olika nubbar för gummit testat olika gummin oxå inget har hjälpt.. då kan det enbart vara den tappen som är avbruten som gör att den rullar ut,, bifogar bild igen ..för verkar som jag måste förklara hela tiden ( läs igenom inlägg istället)

nej nu blir d mat orkar ej detta just nu :)

en var sjysst nog här innifrån och skicka mig en pipa utan kostnad för han tycker det e för jävligt att detta skett som skett...så e jag tillbaka igen på problemet ang varför kulan rullar ut... ( och varför mantelen låser sig i mellan åt) i spänt läge det går ej o föra fram den

2 november 2014, 19:36:

dessutom har säljaren blockerat mig så jag kan ej prata med honom det gjorde han idag efter jag fråga om han komemr skicka delarna han lovade.. nej då hackar han på mig osv osv.. totalt oseriös människa! så nu får jag ej dom interna delarna han lovade heller.. trevlig människa verkligen... :/

hittar jag inget nytt hölje så är denna bössan över..

köpa i bef skick är en sak men att medvetet sälja något som är sönder och sen säga det är bara o byta en liten grej det är rakt av att blåsa folk!

Majoren
Inlägg: 267
Blev medlem: ons okt 23, 2013 11:50 am

Re: Söker en skruv till hop-up hus.

Inlägg av Majoren »

Conny81 skrev:dock så var det " kunniga" som rekomendera den jag köpte via forumet.. redan när den packades upp och skulle testats var den fel pipstopp direkt därför ja köpte ny pipa för den som satt i va totalt kvaddad..
Det är väldigt svårt att veta att en mantel hackar och pipor som är skit av att titta på en bild och läsa en text. Vi som tipsade dig om denna bössa kunde inte veta något av detta eller att skruvarna var sönderdragna.

Till försvaret för de som sa att plastbiten inte spelade någon roll så måste man oftast äga den bössa som det handlar om för att veta de mer speciella delarna. I REGEL så behövs inte det någon extra bit för att hålla kulor på plats. nu kan det vara så att denna modell från denna tillverkare var ett undantag, alla försöker hjälpa dig så gott det går.

åter igen så försöker ALLA hjälpa dig på ett eller annat sätt. Både i att hjälpa dig med din bössa och att förklara att har man en tråkig ton så blir det inte så tappar man lusten. även om det är du som råkat ut för detta och förmodligen du som har tappat lusten mest av oss så hjälper det inte att ha en tråkig ton här.
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

Herr Nilsson
Inlägg: 189
Blev medlem: lör feb 23, 2013 1:42 pm

Re: Söker en skruv till hop-up hus.

Inlägg av Herr Nilsson »

Conny81

Jag besvarade frågan som tråden startades för.

Angående tappen: Om den inte är för komplicerad, minns inte exakt hur den ser ut nu på rak arm men tillverka en egen?

Angående köpet kommer det inte hjälpa hur mycket du skriker på hur kass bössan var och är ingen här kan göra nått åt det och alla förstår det vid det här laget. Så sluta älta det.

Men nu lägger jag ner att försöka hjälpa. Det mesta finns att hitta till l96or om man googlar en sväng och inte rädd för utlandshoppar.
Bier,Bratwurst undt Sauerkraut!

Skriv svar