Färsking söker råd ang. bössa & dylikt

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Rambo

Färsking söker råd ang. bössa & dylikt

Inlägg av Rambo »

Tjenare,
jag har nyligen bestämt mig för att greppa tag om det intresset jag har byggt upp angående Airsoft. Sitter här och klurar på bössa och annan nödvändig utrustning.
När det gäller bössa så letar jag efter en som ligger stadigt i handen, alltså lite vikt i den, och jag har byggt en stor förkärlek på G&G Ak5c som jag skulle vilja ha tankar och åsikter runtikring. Jag är öppen för alla möjliga förslag men som sagt så har jag en liten crush på den. :P
Sedan kan det även vara bra att höra frpn lite mer erfarna vad man bör ta med sig ut i fältet och vad man kan ta med ut i fält, alltså det nödvändiga och det valbara. Jag har planer på att införskaffa combat panths/shirt och en väst som jag då fäster mina fickor på. Jag sjulle även vilja ha en pistol, även fast det inte alltid är nödvändigt så är det väldigt, vad ska man säga, mysigt att bära på en. ;)

Alla tips när välkommna.

Tack och förlåt för mitt ovetande på förhand :)

700mb

Re: Färsking söker råd ang. bössa & dylikt

Inlägg av 700mb »

Angående ak5c köp v2 av dem, v1 var otroligt dålig original och krävdes ganska mycket nya delar för att få den att fungera bra. Du får inte heller med batteri med bössan så du kommer behöva investera i en lipo laddare, kör inte heller med 11.1 original även om G&G säger det, 7.4 med hög C rating fungerar alldedes utmärkt. Vill inte skrämma iväg dig ifrån ak5c, det var även min första bössa och jag kan säga att jag har lärt mig mycket om hur man trimmar bössor pågrund av den. Den har krånglat mycket med mig men jag skulle aldrig byta bort den med så mycket arbete jag har lagt på den ;)

Angående utrustning så behöver du inte så mycket vid första spelet, ett hicap samt en pistol då ak5an chronar rätt högt orginal borde räcka igentligen. Men ett par ordentliga skyddsglasögon borde du införskaffa, jag kör för nuvarande med Bolle cobra som fungar bra för ett billigt pris, även om de immar mycket mer än lite öppnare glasögon. Tandskydd eller ansiktskydd är även att rekomendera, man kan klara sig utan men en halvmask eller tandskydd är att rekomendera, blev träffad på läppen första spelet jag var på ;)

Annars tycker jag att du ska köra på bara, tänkt inte så mycket på hur mycket grejer du har på dig, utan prova ett spela och ha kul. Sen kan man börja lägga på den oändliga pengarhålet man kallar airsoft ;)

Välkommen.

Rambo

Re: Färsking söker råd ang. bössa & dylikt

Inlägg av Rambo »

Spela svensk kan jag allt. Men grejen är att jag har redan 2 helt fullt utrustadse m90 ställ med alla strumpor, skjortor och allt vad man nu kan tänka sig. Så på den sidan så behöver jag inte lägga ut pengar alls, det är bara ifall jag skulle vilja ha någonting annat, och jag tycker väldigt mycket om combat shirt idén då jag inte är så frussen av mig att jag sätter på mig en jacka året om. Jag är inte norrlänning i hjärtat av ingen anledning ;)

Men jag förstår din synpunkt och vi får helt enkelt se hur det går, tack :)

Skriv svar