Vet inte hur jag ska börja med airsoft

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
chaosmoment

Vet inte hur jag ska börja med airsoft

Inlägg av chaosmoment »

Hej allihopa! är helt ny här och inom airsoft, har spelat en gång förut men det va inte lång varit. Bor utanför Borås och vet inte hur jag ska börja med airsoft, var man ska börja spela någonstans? (är själv bland mina vänner som kan spela airsoft, beroende på ålder alla är runt 15-17 år) vilka märken ska man titta efter inom bössor? (ska hjälpa er lite jag runt 1 och 69 lång och är inte den mest vältränade personen men jobbar på det) vad behövs förutom ålder måste man ha något slags bevis att skjuta på tomten? (bor på en gård närmaste granne bor tre km från oss) och var ska man leta när det gäller olika wars?

hoppas att ni har en bra dag/kväll, ta hand om er. Ses

chaosmoment

Re: Vet inte hur jag ska börja med airsoft

Inlägg av chaosmoment »

då kan jag säga att jag är över 18

Mrmonkeey

Inlägg av Mrmonkeey »

Jag vet inte vilka områden som finns runt borås. Men generellt behövs det glasögon eller skyddsmask samt vapen och kulor för o spela egentligen. Vapen kan man ibland låna eller hyra tills du köpt ett eget. Ett starkt tips däremot är att inte blanda in kompisar under 18 i detta genom att tex låna ut vapen m.m. då du och dem kan åka dit ordentligt.
De som spelar runt borås får svara bättre på vart och när spel arrangeras

Phantom

Inlägg av Phantom »

En bra start är att läsa på sig om Airsoft här på forumet och ta reda på vad som gäller (tex inga under 18, skyddsglasögon, säkerhets avstånd mm.)
Vilka återförsäljare som är att rekommendera (håll dig borta från Cabom).
Vilken inriktning du vill ha/Vilka du vill se ut som om, om du vill (Svensk inrikt. SEALs, SWAT osv.).
Ta reda på Airsoft terminologi (vad är GBB, AEG och Hop up tex)
Det var det som jag gjorde i 1,5 år innan jag kom i rätt ålder :)

Spel just runt Borås kan jag inte uttala mig om, men om du söker efter Borås i sökfunktionen så kanske du hittar något.

Men som Mrmonkeey sa så är det simplaste sättet att börja spela airsoft att bara skaffa en bössa, kulor och viktigast skydd för ögonen!

Mvh Phantom

PS. Sökfunktionen är din vän!
Tre användbara trådar
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... =117&t=496
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 117&t=3538
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 17&t=12182

Johnnie81

Inlägg av Johnnie81 »

Börja med att låna nåt vapen alternativt köpa nåt billigare start kit. Haka sen på och spela med mer erfarna snubbar så kan du själv känna efter hur det känns och vad du vill välja för iinriktning osv. Vi är en del aktiva airsoftare i Borås med omnejd :)

Skriv svar