Nybörjare som behöver hjälp med ALLT!

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Heisencake

Re: Nybörjare som behöver hjälp med ALLT!

Inlägg av Heisencake »

veduren skrev:Sedan tillläggas att du INTE ska köpa någon airsoft än då du är UNDER 18!

Det är förbjudet via Sveriges lag att köpa en airsoftmarkör/vapen om du är under 18! Tyvär
Det var inte min fråga, så snälla inga OT kommentarer. Fyller ändå 18 om några månader så det är inte så stort problem.

10 augusti 2014, 12:36:
baracken skrev:Du kan börja köpa gear och så kanske hitta en bana du kanske kan få köra som medic utan vapen och därmed komma in i sporten nu och spara ihop till ett riktigt bra vapen till dagen du fyller 18 :-)
Och det är precis vad jag behöver hjälp med. Jag vet inte om jag ska välja gear själv eller hitta ett lag först. Vill helst vara med ett lag som har disciplin och kan lära ut saker.
Sen så pengarna är inga problem, har redan lagt undan en hel del pengar som räcker till allt från vapen till gear.

Det här med medic låter intressant, hur spelar man som medic då?

baracken

Inlägg av baracken »

Om du vill vara med i ett lag så behöver du hitta ett lag först då det kan hända att dom har krav på gear, t.ex multicam och m4 magasin eller liknande.

Om du hittar någon arrangör som godkänner vapenfri medic under 18 så är det ju bara att hela folk

Edit: varför han påpekar att du ska vänta med vapen tills du fyllt 18 är för att värna om sporten inte att trycka ner dig, väldigt många under 18 som frågar och tänker skaffa och spela innan dom fyllt 18 vilket missgynnar sporten.
Om du absolut vill ha ett vapen redan nu så låt dina föräldrar köpa det och förvara det tills du fyllt 18 på så sätt så värnar även du om denna underbara sport/hobby.

Heisencake

Inlägg av Heisencake »

baracken skrev:Om du vill vara med i ett lag så behöver du hitta ett lag först då det kan hända att dom har krav på gear, t.ex multicam och m4 magasin eller liknande.

Om du hittar någon arrangör som godkänner vapenfri medic under 18 så är det ju bara att hela folk

Edit: varför han påpekar att du ska vänta med vapen tills du fyllt 18 är för att värna om sporten inte att trycka ner dig, väldigt många under 18 som frågar och tänker skaffa och spela innan dom fyllt 18 vilket missgynnar sporten.
Om du absolut vill ha ett vapen redan nu så låt dina föräldrar köpa det och förvara det tills du fyllt 18 på så sätt så värnar även du om denna underbara sport/hobby.
Angående medic: Det låter intressant, kan också tänka mig jobba som medic med vapen (efter att jag fyllt 18).

Jag förstår att många omogna snorungar skriver det för det verkar vara roligt att springa runt och skjuta på varann, men ur min synvinkel så är airsoft mycket mer än bara vapen och "tunga" kläder. Vill bara förtydliga att jag är ingen sån.

10 augusti 2014, 19:26:
Hälge skrev:Eftersom du är under 18 så kommer med största sannolikhet inget lag ta med dig.

Spela medic gör man på olika sätt på olika spel.
Generellt så har du bandage på dig. När någon blir skjuten så healar du han/henne/hen genom att binda bandage på spelaren. Du är med och healar spelare. Självklart helt vapenfri.

Vet inte vart du bor. Så inte en aning om hur spelen funkar där du befinner dig.

Ang gear; åk ut och kolla på spel, (om du inte kan vara med som medic tex) kläder osv skaffar du allteftersom.
Det är inget som vi kan säga åt dig att skaffa.

Säger Kalle att du ska ha M90 och Anders tycker multicam så blir det dyrare än vad det behöver bli.

Vad anser du själv är "coolast"?
Jag bor i Skutskär, så funderar mest på Norduppland/Gävle området. Kan dock ta mig till Stockholm om jag känner att det är värt det.

Själv så tycker jag faktiskt mest om M90, alltså precis som försvaret och inte "custom" uniformer. Multicam, A TACS, MARPAT funkar jättebra med, men vill helst vara med i ett lag där man har M90.

Nu undrar jag, hur skulle ni gjort för att hitta ett lag? Åka ut på olika evenemang? Kolla nätet har inte hjälpt mig speciellt mycket, men känner ni till några bra sätt att hitta ett lag så får ni mer än gärna dela av er.

Zvezda

Inlägg av Zvezda »

AOR 2 I think

Skriv svar