Gamemodes?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
dariantel

Re: Gamemodes?

Inlägg av dariantel »

Finns massvis, det är bara fantasin som setter gränserna.

Mina favoriter:

Mil-Sim: Extremt luddigt begrepp och alla har egen tolkning men det går ut på att följa verkligheten med, ofta längre spel kanske flera dagar som följer scenario och uppdrag med hirarki osv... De allra flesta spel har högre krav på utrustning (Väldigt olika hur höga krav), kunskap och på att klara sig själv mer. Ofta längre vänttider då man inte kan ha fullt ös i flera dygn.

Scenariospel: Bygg upp ett scenario, vad som. Ex en grupp har kidnappat ett gäng forskare, andra gruppens uppgift är att gå in och hämta dessa för att sedan transportera dem till en punkt för att där hålla dem säkra i x antal timmar innan transport hämtar dem.

Recce: Något jag och mina kompisar brukar göra. Egentligen inget spel men vi tar på oss fullt kitt, går ut i skogen och utför ett rekogniserings uppdrag. Vi lever oss in att det är 100% allvar, säkrar platser, tar oss taktiskt fram även fast vi vet att vi inte har några fiender. En recce vi hade tog vi oss någon km genom skog för att sedan i ca 3 timmar spana på ett hus där vi sedan gick in i garaget och hämtade ut bilder och dokument ifrån en dator. Han som bor i huset känner vi såklart och viste om att vi kunde komma. Vi skulle göra detta utan att bli upptäkta. Riktigt skoj och bra träning.

Sedan finns massa söndagsspels varianter men då jag inte är så förtjust i dessa låter jag någon annan berätta om dem. (ta vad som ifrån valfritt dataspel och applicera på verkligheten så har du spel)

Hälge
Lag / förening: Task Force Rednecks

Inlägg av Hälge »

Killen är 14 år..

Bagpipe

Inlägg av Bagpipe »

Snälla Bengan, ge bössan/pickan wathewa till mor och far och be dom lägga undan dom tills du fyllt 18.

Låst