utgångshastighet? köpråd.

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Johnnie81

utgångshastighet? köpråd.

Inlägg av Johnnie81 »

Vad har den "oficiella" utgångs hastigheten för betydelse på en bössa? Hur stor skillnad är det mellan 105 och 120 m/s när det gäller pricksäkerhet och avstånd? Hur stor skillnad gör en precisions pipa? Och vad spelar egentligen pipans längd för roll? Vill ha en bössa som funkar både på avstånd och lite närstrid dock ingen ren cqb bössa i nuläget.

Det finns ju hur mkt somhelst att välja på men har fått ner det till tre bössor jag står mellan.

1. ICS G33 (95-120m/s alla sidor säger typ olika :-P) helt i plast fantasivapen men snyggt tycker ju jag, plasten och orealismen är dock lite avskräckande då jag gillar realism. Dock verkar den grymt driftsäker och enkel att ha isär vid service och sådant o det är ju tilltalande för en rookie..

2. CAA M4 Carbine finns med kort pipa (110m/s) och lång (120) har hittat ett paket som verkar rätt prisvärt samt har en polare som är nöjd, kan dock inte bestämma mig om jag gillar designen på den eller ej. Plus att CAA verkar vara ett rätt okänt märke( kvalité? Reservdelar? )

3. G&G TR15 Raider S Har hittat ett vad det verkar som grymt prisvärt paket helt i metall med precisions pipa o förstäkt gearbox dock har den blowback (ännu en sak som kommer strula) samt då endast (105m/s) i utgångs hastighet. Lagom vikt och storlek samt det generella utseendet gillar jag.

sindeliax

Re: utgångshastighet? köpråd.

Inlägg av sindeliax »

jag kan tipsa som Hk416 av VFC distro Umarex helt magisk att ha att göra med.. en kvalitet som tamejfan är oslagbar
Viva la guerre, Viva la mort
Viva la grande revolte

Skriv svar