Ska börja spela.

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
guggaaa

Re: Ska börja spela.

Inlägg av guggaaa »

Har för mig att hela övre halvan av vapnet är i metall, de med railen

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Du har fel för dig, som flera redan påpekat.

EDIT: Här syns det rätt tydligt att även övre halvan är gjord av kompositmaterial: http://www.heckler-koch.com/en/products ... rview.html
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Juveltjuven

Inlägg av Juveltjuven »

Jag har ägt en "proline" umarex g36c och en i laget hade en jg g36c. Kanonfina bössor båda två, jg klarar du dig länge på och den känns absolut inte som skitplast. Vad gäller magasin tycker jag inte du ska köpa på dig en jäkla massa midcaps direkt. Köp med ett eller två extra highcaps när du köper byssan så klarar du dig. Som nybörjare lär du knappast hamna på spel där highcaps är förbjudna ändå. Fastnar du för airsoft kan du utöka med midcaps, en fet väst och diverse krimskrams :-)
Varje dag blir en airsoftare ledsen för att någon är elak mot honom/henne. Sätt detta i din signatur om du tycker att blomkål ser ut som små träd.

guggaaa

Inlägg av guggaaa »

Såg din Edit på övre inlägget, nu är ja med!

Nix

Inlägg av Nix »

guggaaa skrev:Highcap skramlar som bara den, du måste skruva på
Ett hjul så kulorna matas, du få inte använda dom på alla spel... Därför dom rymmer ca 300kulor, standard är bara 50kulor, gå ganska fort att skjuta slut på dom.. Köp hellre midcap än "standard" midcap rymmer ca 70-150kulor och standard rymmer väl 50? = om du köper midcap på 150kulor behöver du ladda om 3gr färre gånger, du behöver bära med dig 3gr mindre och du behöver köpa 3 gr färre=3gr billigare.
Vad anser du vara standard?
Om vi utgår ifrån taiwangun.com som du länkar till så har de 4st olika magasintyper.

Real-cap (30-35)
Low-cap (50-70)
Mid-cap (110-200)
High-cap (120+)

Nackdelen med high-cap är som du säger att det skramlar, man måste skruva upp kulor och det är inte speciellt verklighetstroget att man går runt med ~500 kulor i en M4 som i vanliga fall håller runt 30. Fördelen är dock att de är enkla att fylla på då det bara är att hälla i kulorna, krävs ingen snabbladdare

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Med "standard" brukar man mena det som kallas "low-cap" ovan. Där har arrangörer och andra hittills tyckt att balansen mellan total realism och spelbarhet ligger.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

guggaaa

Inlägg av guggaaa »

Exakt..
Endymion skrev: Svaren på frågorna finns säkert i andra trådar men är ny på forumet och inte haft tid att läsa spaltmeter med information än :) Hoppas ni har överseende.

edit: Min budget ligger på ~2000kr så min nuvarande beställning ser ut som följer:

Umarex Heckler & Koch G36C Sportsline Value Pack (1,3J) REA! ord. pris 1995:- 1 299 kr
Classic Army Magasin, AEG, G36 standard 50 rd 2 298 kr
Ammo G&G First Grade 0,25g ca 4000st REA! 1 195 kr
Swiss Arms Skyddsmask endast avsedd för softairgun 1 199 kr

Summa: 1991:-

edit 2:

Läst på flera ställen att standardmagasin är att föredra framför high cap, men inte direkt varför, så om någon kan kasta med ett svar på det också så blir jag ännu gladare :)
De va därför ja skrev standard:)

Endymion

Inlägg av Endymion »

Jag bestämde mig inatt (hastigt och lustigt, men förhoppningsvis inte förhastat) för ett Classic Army Mp5 paket som visst fanns ute på K/S här på forumet (har inte tillgång till den delen än, fyllt i alla uppgifter och väntar med spänning).

Kul att det är sån snabb respons här iallafall. Man känner sig direkt välkomnad =)

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

http://www.taiwangun.com/electric-air-s ... -cm_1.html VAPEN 1277 :-
Magasin kan du börja med kanske ett hicap eller två
http://www.taiwangun.com/pellets/pellet ... arder.html Två sådana påsar 167 :-
Skippa den masken, det är som att andas i en plastpåse kör på en http://www.taiwangun.com/tactical-equip ... k-acm.html istället 103 :-

Och du är uppe 1547 :- 500 spänn till att köpa något roligt för. Kanske lite extra skott, ett rödpunktsikte , ett batteri, eller ett frontgrepp.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Nix

Inlägg av Nix »

guggaaa skrev: De va därför ja skrev standard :)
Ah, då är jag med :)

Skriv svar