PJ4 RIS! - Osäker!

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
MrSchh

PJ4 RIS! - Osäker!

Inlägg av MrSchh »

Halloj, har läst runt och sökt lite här på Airsoftsverige och hittade en tråd där folk
vart lite bekymrade över sin PJ4 RIS, jag ska se om jag kan hitta tråden!

Iallafall, beställde hem en ICS M4 men vart inte riktigt nöjd eftersom bössan kändes relativt plastig och saknade
den där metall realismen. Kollade vidare, och kom fram till att PJ4 RIS vart en bra bössa... dock så ville jag ju ha
så mycket information som möjligt innan jag köpte bössan, därför valde jag att söka runt!
Så att nu är frågan, slits den sönder? Läste även att vid byte av hop-up gummi och hopup hus skulle upper recievern börja glappa
gentemot lower recievern, alltså att själva bodyn skulle börja glappa och släppa loss?

Är det här verkligen ett bra val?
Dboys skulle ha snäppet svagare motor men inte vara lika "knasig"?
Äsch, jag ska se om jag inte hade kunnat hitta den där tråden!

Tack :)

edit: Här har vi tråden: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... ris#p90067
som ni ser lite längre ner har "allan g" slängt in några hjälpfulla kommentarer, dock så är ju frågan som sagt om dboys håller en bättre standard?

MrSchh

Re: PJ4 RIS! - Osäker!

Inlägg av MrSchh »

Underbart, tack för det välutvecklade svaret!
Jo, fjädern i PJ's bössor anses väldigt starka enligt dom flesta.
Hade även planerat att själv installera ett nytt hopup hus, gummi, prec pipa!

Det blir dock att vänta och kanske invänta svar från folk som nu har köpt sig en PJ i m4 stuket och vad dom anser är bra och dåligt med just bössan, vill inte göra något dumt impulsköp bara för ATT!
Tack igen, det uppskattas!

FÖRRESTEN!
Hur vet jag vilken ljuddämpare som passar till vad?
Jag såg att det stod 14mm's gängor vilket förklarar just hur stora gängorna är på ljuddämparen med det står inget om vapnet?
Måste man då köpa till någon slags adapter av något slag?

MrSchh

Inlägg av MrSchh »

Då kör jag på P&J bössan, gillar crane stocken!
Hade du kunnat rekommendera en fjäder? Vilken sorts fjäder, just nu i bössan som den är sitter det en M120 spring.
Ska man trappa ner till M100 kanske, hur håller detta i skogsspel? Utgångshastighet är ju inte allt, dock lite nyfiken!

Tack ännu en gång :)

edit: Förresten, hade tänkt mig ett sikte av dom billiga varianterna som finns på TWG... är det rent skit eller håller siktena relativt bra?
Ett holografiskt eller ett vanligt rödpunktsikte hade jag tänkt mig!
Tänkte ännu en gång ställa en snabb fråga om just kulor.
Sökte här på forumet och kom fram till att "Green Devil" Kulor anses vara dom bästa?
En länk: http://www.airsoftbutiken.se/product.ht ... ory_id=153

Tyckte även jag läste att dom inte fungerar lika effektivt om man inte har en precisions pipa, läste kanske fel?
Äsch, en snabb liten fråga bara!

MrSchh

Inlägg av MrSchh »

Oki doki, tackar ännu en gång!

Skriv svar