Skor/Kängor till Woodland

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Redstar
Inlägg: 43
Blev medlem: sön jun 09, 2013 3:51 pm

Re: Skor/Kängor till Woodland

Inlägg av Redstar »

Ok, då ökar ju alternativen drastiskt:) Kollar lite på ett par Magnum men har inte vågat slå till än. Snart dock:) Jag har en väst i OD, men tänkte köra woodland från topp till tå.
Senast redigerad av 1 Redstar, redigerad totalt 0 gånger.
Sticks & stones may break my bones, but hollow points expand on impact.

Herr Nilsson
Inlägg: 189
Blev medlem: lör feb 23, 2013 1:42 pm

Re: Skor/Kängor till Woodland

Inlägg av Herr Nilsson »

Svarta kängor är väl mer eller mindre standard hos de flesta förband runt om i världen? Kan nog inte bli fel, och är man orolig för att visa fötterna för fienden så bör man nog positionera om sig något.
Bier,Bratwurst undt Sauerkraut!

Hoggie
Inlägg: 90
Blev medlem: fre maj 18, 2012 6:16 am

Re: Skor/Kängor till Woodland

Inlägg av Hoggie »

Skor är det viktigaste i din utrustning.
När du väl ska köpa skor, köp då ett par som sitter bra, är sköna och kommer hålla. Då kommer dina fötter tacka dig.

Mitt tips är antingen:

Meindl Kampfstifel
Meindl Preformance
Salomon Quest 4D
Haglöfs Astral GT

Dessa kängor kostar lite mer, men är otroligt bra för dina fötter och har lång livslängd. Buy once, cry once!

FaniSkogen
Inlägg: 140
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:17 pm

Re: Skor/Kängor till Woodland

Inlägg av FaniSkogen »

Skor känns ovärt att välja något annat än det som sitter bra på dina fötter. Trevligare att inte få skavsår och bekymmerslösa vandringar än skavsår, trötta fötter och se "true" ut.

Bra skor är dessutom något du har nytta utav utanför airsoften.

Protnev
Inlägg: 104
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:24 pm

Re: Skor/Kängor till Woodland

Inlägg av Protnev »

Ska du titta på billiga kängor så titta inte på ett par kängor som är till för att ha på kontoret, köpcentrumet eller på gårdsplanen (host magnum). Titta då på ett par som kanske inte är true combat men som är gjorda för att rör sig i skog (host friluft). Välj skodon efter bruk, då kommer du längst.
Omnia dicta fortiora si dicta Latina

Krille
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:03 pm

Re: Skor/Kängor till Woodland

Inlägg av Krille »

Vandringskängor som du trivs med!
Själv så har jag bara kört salomon än (3par) och är helnöjd med allihopa!

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Skor/Kängor till Woodland

Inlägg av ohman »

Jag använder både Graninge och ett par Magnum. Magnum är trevliga för dagligt bruk (de är väldigt lätta), men ska jag spendera någon längre tid i skogen så blir det Graninge som vinner :)
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

nisse
Inlägg: 256
Blev medlem: mån aug 13, 2012 12:43 am

Re: Skor/Kängor till Woodland

Inlägg av nisse »

Köpte ett par Salomon Quest GTX 4D runt februari, är extremt nöjd med dom.
"Ninjas came with lions"

Iamsvensson
Inlägg: 4
Blev medlem: lör jan 12, 2013 8:55 pm

Re: Skor/Kängor till Woodland

Inlägg av Iamsvensson »

Hoggie skrev:Skor är det viktigaste i din utrustning.
När du väl ska köpa skor, köp då ett par som sitter bra, är sköna och kommer hålla. Då kommer dina fötter tacka dig.

Mitt tips är antingen:

Meindl Kampfstifel
Meindl Preformance
Salomon Quest 4D
Haglöfs Astral GT

Dessa kängor kostar lite mer, men är otroligt bra för dina fötter och har lång livslängd. Buy once, cry once!
Meindl kängor som du säger är fruktansvärt bra, äger ett par liknande, men det är lite overkill kanske för vissa som inte är tokseriösa, och kan va anningen hårdlästade imo om man inte sysslar med vandring eller går tungt. Jag skulle hellre satsa på en mjukare känga ex, Bates, 5.11, adidas gsg9 eller oakley.

Sköna kängor, speciellt oakley och bates, som jag själv testat, och det är lite mer mjukare följsammare sula, lite som en träningssko. Gsg9 kängan skall vara i samma stil. Om du vill köra OD så kanske du kan hitta ett par av Försvarsmaktens sommarkänga A.k.a Peterpan kängan. Borde kanske finnas hos någon överskottsfirma. Värdelös stabilitet i kängan men den är iaf grön :)

Skriv svar