Hjälp villken L96 Ska man köpa ?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
SimplY

Hjälp villken L96 Ska man köpa ?

Inlägg av SimplY »

Tjena alla skjut glada !

Jag ska börja med airsoft tänkte jag då umgänget kräver det ;)

Men har sutit i en dag eller 2 och bara sökt runt och kolla på tuben, nu är det ju så att det finns ju mängder av olika L96or där ute.
Och jag vill veta vad som har bra kvalite och prisvärd, kan köpa en för runt tusen lappen och sedan upgradera den till 160mps.

Men kan med köpa en för 2-3 tusen, doc känns det mera prisvärt att uppgradera själv.

hittade denna : http://www.taiwangun.com/en/mb-01-08-black-well

Vad säger ni ?

Kom gärna med egna tankar och tips !

Mvh Micke

Logon

Re: Hjälp villken L96 Ska man köpa ?

Inlägg av Logon »

SimplY skrev:Tjena alla skjut glada !

Jag ska börja med airsoft tänkte jag då umgänget kräver det ;)

Men har sutit i en dag eller 2 och bara sökt runt och kolla på tuben, nu är det ju så att det finns ju mängder av olika L96or där ute.
Och jag vill veta vad som har bra kvalite och prisvärd, kan köpa en för runt tusen lappen och sedan upgradera den till 160mps.

Men kan med köpa en för 2-3 tusen, doc känns det mera prisvärt att uppgradera själv.

hittade denna : http://www.taiwangun.com/en/mb-01-08-black-well

Vad säger ni ?

Kom gärna med egna tankar och tips !

Mvh Micke
Hej!
Jag antar att du läst dessa två trådar?
viewtopic.php?f=117&t=3538 (Varför säger alla att nybörjare inte ska spela som sniper?)
viewtopic.php?f=117&t=496 (Är det här ett bra vapen?)

Om det är första vapen skulle jag nog inte börja med en sniper eftersom det både kräver bra koll på hur kulbanor och kulvikter spelar in i räckvidd på ditt vapen. Sniper är där topklass delar och kunskap krävs för att vara bra.

Är det inte det så verkar det vara bra och det ända man egentligen behöver är "skalet" på vapnet för att du kommer ändå byta ut allt i bössan för att få maximal räckvidd.

SimplY

Inlägg av SimplY »

8 mars 2014, 19:57:

[/quote]
Om det är första vapen skulle jag nog inte börja med en sniper eftersom det både kräver bra koll på hur kulbanor och kulvikter spelar in i räckvidd på ditt vapen. Sniper är där topklass delar och kunskap krävs för att vara bra.

Är det inte det så verkar det vara bra och det ända man egentligen behöver är "skalet" på vapnet för att du kommer ändå byta ut allt i bössan för att få maximal räckvidd.[/quote]

blir nog denna
http://www.rodastjarnan.com/airsoft/well-mb-01-od-15664

Är relatift erfaren när det kommer till hur man hanterar ett prickskytte gevär så det är inget du behöver oroa dig om :)

Men vill veta villken av dom 2 jag länkade senast som är en bra grund att börja med.

Jag känner att jag vill börja med ett relativt bra vapen, då jag inte vill kasta pengar i sjön. Kommer förmodligen att uppgradera allt som går sinom tid.

Tack för att du svarar :)

Sane

Inlägg av Sane »

Jag vet inte vad dina kriterier är för ett "relativt bra vapen", men ha priset i åtanke när du får hem bössan; 1299 kr är i lägsta laget när det gäller airsoftvapen och du får i de flesta fall vad du betalar för. De flesta L96or är baserade på Maruis L96, så det kanske är värt att läsa på om den med? Jag har själv inte kollat på prickskyttevapen på flera år, så jag vet inte vilka vapen som anses vara bra idag... Just my two cents :)
AUK

Hälge
Lag / förening: Task Force Rednecks

Inlägg av Hälge »

Det kvittar igentligen vilken du tar.
I original utförande så är alla "sniper" bössor nästan lika kassa. Räkna med 3-4.000:- för att få den i hyggligt spelskick. Ett tips är ju att varken beställa med bipods och kikarsikte. Onödig kostnad, för du kommer kassera båda två iaf. Kroppen kommer garanterat knarra och ha sig.
Den kommer du få fylla med nått ljuddämpande materiell.

Well. Kika på det märket. Det är ett tips.

Airsoft "Sniper" bössor är långt i från en bössa du kan ligga ens 200 meter bort och skjuta prick med.
Säg 10.000:- och 60-100 meter. Grovt räknat.

nisse

Inlägg av nisse »

Köp begagnat!
Du kommer spara mycket mer pengar här då topp trimmade l96or går för runt 3-4k.
Känns som folk tröttnat på L96orna(utöver dom som kör psg90), ligger det något i att dessa associeras med något dåligt?
"Ninjas came with lions"

KamiFisk

Inlägg av KamiFisk »

<rant>
Airsoftare kan vara väldigt eletistiska, har du inte si och sån gear suger allt du kan göra för din gear är kass.
Jag var också sådan när jag var yngre. Min Aps-2 låg på runt 190 ms, säkerhets avstånd på ca 40 meter. Lade ner 15 000 på bössan, alla de bästa delarna, satt på airsoftsverige under ett annat namn och smårunkade till Doffs bössa.

Numera spelar jag sniper med en nästan otrimmad bössa, ett trevligt gummi och en presspipa. har inte lagt ner mer än 3000 på bössan.
Och jag är bra mycket mer framgångsrik än jag var tidigare.

När du spelar sniper börja med att koncentrera dig på allt förutom att skjuta, köp en duglig bössa som du kan använda för att få känn på saker och ting. Sen börja med att träna på att övervaka utan att bli sedd. Skaffa en radio, rapportera till dina lag kamrater. Förbli oupptäckt. Lär dig flankera positioner osedd.
Och när du väl vill ta skottet är det rätt skönt med lågt trimmade bössor då de är mycket tystare och knappt har något säkerhets avstånd. Det är alltid trevligt att kunna fälla någon som avancerar mot dig utan att behöva dra din sidearm för att någon kommer inom 30 meter.
</rant>

Frantiic

Inlägg av Frantiic »

Den pistolen får du inte ens ta in i Sverige.
Skall du köpa pistol utan för Svearike, så är det endast co2 du kan ta in lagligt.

Kolla upp återförsäljare i Sverige. De har bra priser på de flesta sidearms.
I reject your reality and substitute my own!

SimplY

Inlägg av SimplY »

Jo tack det är jag medveten om, men det går att lösa på andra håll.

zexz

Inlägg av zexz »

Ett tips, köp inte det där uppgraderingspaketet, det passar inte i en MB01.
ZE NOODLE PATRASK

Skriv svar