hopup gummibyte = fail

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
stormarn

hopup gummibyte = fail

Inlägg av stormarn »

Hej allihopa!

så för ett litet tag sen så skaffade jag mig en P&J SR-25K, alltså korta varianten. Såg att folk rekommenderade byte av gummi, hophus och pipa till denna så jag tänkte att jag börjar lite simpelt, med nytt gummi och en gullig liten H-spacer.

så jag får hem prylarna, kollar lite guide på internet och genomför sen operationen. Svettigt! men efter ett tag så verkar allt vara på plats och jag känner mig nöjd som klarade av detta ingrepp själv.

Någon vecka senare så sticker jag ut i skogen och ska testa hur min skönhet går, bara för att märka att den kastar ut kulorna som om den var köpt på teknikmagasinet. får ingen hopupfunktion knappt och min fina byssa som ska gå 445fps verkar numera vara cqb-trimmad. Så det jag undrar då är följande: Vad gjorde jag för fel? vart gjorde jag fel? vad är meningen med livet och hur fixar jag detta på bäst sätt?

mvh Pierre

Genocide

Re: hopup gummibyte = fail

Inlägg av Genocide »

Om du bara bytt gummi så vet jag felet. Hophuset på A&K/P&J är udda utformat på insidan.
Om du ska använda vanliga aeg gummin så MÅSTE du byta hophus i samband med gummi. Annars blir det pannkaka.

Så tillbaka med gamla gummit eller fixa nytt hus=)
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

stormarn

Inlägg av stormarn »

jahaja. har inte sett några större skillnader från det hopuphuset och andra vanliga, men sen så är jag ju inte lika insatt och förståndig heller :)

då måste jag ju komma med en följdfråga, vad för hopuphus bör jag ha/passar till byssan?

Genocide

Inlägg av Genocide »

Nej alltså utvändigt så ser det ut som vilket m4 hophus som helst.
Men inne i det är det lite annorlunda.

Köp ett valfritt m4/m16 hophus. Prowin, element, systema, G&P...your pick...finns massa fler.

stormarn

Inlägg av stormarn »

Okay, det ska jag göra. Tackar så mycket för snabb och bra hjälp! :)

ohman

Inlägg av ohman »

Madbull ultimate är ett jädrigt bra hus, prowin har ett med samma design (även 5ku) men jag har inte testat något av dem än. Upplägget är väldigt bra dock, ljusår bättre än standard m4 hop up-designen.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Genocide

Inlägg av Genocide »

Upplever dock madbull som dyrt jämfört med prowin.
Men det är bra båda två:)

ohman

Inlägg av ohman »

Absolut, håller med helt och hållet, därför blir det till att testa prowin för min del på nya bössan :)
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar