PJ4 RIS

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
MrSchh

PJ4 RIS

Inlägg av MrSchh »

Hej, tänkte bara fråga om följande är värd sitt pris? Eftersom priset nu är relativt lågt, dock så verkar dom interna uppgraderingarna
bra? Det ser bra ut i beskrivningen xD

Bössan: http://www.taiwangun.com/en/pj4-ris-p-j?from=listing

Iallafall, jag ställer jämnt och ständigt dumma frågor om vad som är bra eller dåligt... hur lär jag mig?
Hur kan jag identifiera en bra Bössa.
Extremt dåliga plastiga bössor är ju lätta att identifiera men när det gäller dom interna delarna, M120 spring, cylinder bla bla bla då har jag ingen aning!

Så nu kvarstår frågan, är vapnet bra? Jag tyckte jag läste att A&K's M4 samt doms uppgraderade versioner P&J inte heller vart rekommenderade. Stämmer detta?
Som sagt, jag vet att det är dumt att fråga om en bössa är bra eller dålig men jag vet ju inte riktigt vad man ska kolla efter när det kommer till dom interna delarna.

Tack på förhand - Mvh MrSchh

hankhimself

Re: PJ4 RIS

Inlägg av hankhimself »

Lusläs tråden "är detta ett bra vapen?" Bara ett tips

ohman

Inlägg av ohman »

Det är helt ok delar i en PJ. Det jag skulle byta ut från början är hop up huset och gummit. Resten bör fungera fint. Du har också garanti på bössan så länge du inte öppnar gearboxen.
Externt är de ok, inte i närheten av vad en VFC är förstås, men inte illa alls.

Sen beror det ju på vad du ska använda den till. PJ funkar fint för skogsspel men går alldeles för hårt för cqb.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

ohman

Inlägg av ohman »

VFC har fantastiskt fin kvalitet på alla externa delar. Allting sitter som det ska utan att glappa eller kännas billigt. Internt är de inget speciellt dock, men är man väldigt petig med utseendet så skulle jag välja en sådan och sedan uppgradera internt efter önskemål.

Gällande hop up skulle jag helt klart köpa ett hop up hus typ denna: http://shop.ehobbyasia.com/madbull-ulti ... xlkrnMRnqA
Prowin gör ett likadant med (http://shop.ehobbyasia.com/prowin-cnc-a ... xl01fl5N6o) till ett lite lägre pris. Madbulls hus är väldigt bra, jag har inte testat prowins än men tänkte shoppa ett sådant snart. Madbull huset finns på Striker med tillhörande ledenhet, men jag tror de fick hjärnsläpp när de prissatte den (1200:- :roll: ) så det blir avsevärt mycket billigare att beställa någon annanstans.

Guarders genomskinliga eller madbulls blå när det gäller gummi.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

MrSchh

Inlägg av MrSchh »

Tack så hemskt mycket för alla länkar & hjälp
Tack tack, så jag köper alltså gummit och ett hopup hus... sedan så följer jag bara Airsoft GI's instruktioner? :)

Vilken skillnad gör dock ett nytt hopup hus - gummi?
Vad förändrar uppgraderingen? :)

Tack

ohman

Inlägg av ohman »

Hop up hus och gummi är det som har störst inverkar på precisionen oavsett vapen. Precisionspipa hjälper en del, men inte alls lika mycket som ett bra gummi och en ordentlig spacer (den lilla plutten som sitter mellan armen på hop up huset och gummit). Vilken spacer man ska använda varierar från bössa till bössa, det finns inget enkelt sätt att veta vad som kommer fungera bäst i just din bössa. H-spacers har gett bra resultat om du inte vill gå in på R-hop/Sugru vilket är en helt annan avdelning (kolla vapenkategorin här på forumet för att hitta mer info om detta).

MrSchh

Inlägg av MrSchh »

Okej, jag förstår!
Är det rekommenderat att byta till en Precisions Pipa också?

Jopp, jag går in där och läser, tack så mycket! :)

Skriv svar