Cyma Mp5 - Gearboxfråga
Cyma Mp5 - Gearboxfråga
Äger en cyma mp5 frågan jag har googlat sönder utan svar är, om jag kan trycka i vilken v2 gearbox som helst i cyma kroppen?
Tänkte om man skulle skaffa en ics dealad gearbox å fiffla ner den i bössan.
Någon som har erfarenhet?
Tänkte om man skulle skaffa en ics dealad gearbox å fiffla ner den i bössan.
Någon som har erfarenhet?
the diffrence between men and boys is the price on their toys..
Re: kan jag?
It's delade gearbox är INTE en v2 
Och svaret är att det går tyvärr inte. Du kan sätta (med massa modifikation) sätta en v2 i en ics kropp, men inte tvärt om (vad jag vet) då din bössa inte kan hålla i övre gearboxen..
Men du kan sätta in vilken annan v2 som du vill så länge det är en v2

Och svaret är att det går tyvärr inte. Du kan sätta (med massa modifikation) sätta en v2 i en ics kropp, men inte tvärt om (vad jag vet) då din bössa inte kan hålla i övre gearboxen..
Men du kan sätta in vilken annan v2 som du vill så länge det är en v2
tänk dock på att såväl selector plate som nozzle måste vara rätt om du köper en komplett 

okej tack för hjälpen.
då får man la bara införskaffa sig en annan bössa med ics.
oslagbart koncept, hur är det med we katana passar deras med ics?
the diffrence between men and boys is the price on their toys..
Jag har precis skaffat mig en katana, det mesta är standard heal underdelen är som en V2 så selector plate, drop in mosfets, kuggar är standard på kuggarna har de tagit bort tänder så den är short strokead. orginal motorn klarar inte den grå cylindern vad jag förstått. Hopup kör standard hops så är det Inga problem vet att prowins inte fungerar dockbigdaddy skrev:okej tack för hjälpen.
Har bara haft den I ett par dagar och det är inga direkta fel på den och den klarar många uppgraderingar, skulle dock säga att max uppgraderingstaket är lite lägre än en vanlig V2
Bara fråga om du undrar något
Re: Cyma Mp5 - Gearboxfråga
Som Nixon säger, kolla efter v2 gearbox med quick change spring. Finns flera varianter, lite luriga att hitta men Ares kan du i alla fall kontakta direkt och beställa ifrån. Vet att rsov.com hade några varianter inne med. Specna Arms är ytterligare en tillverkare som har det systemet.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
-
Ja, RSOV har några ACM-varianter vad jag har sett. Men dessa använder sig väl av Micro-switch istället för vanligt SA? Skulle vara nice om boxen var förstärkt och att man kunde slänga in en SPECTRE-fet i den. Eller det kanske man kan om man tar bort Micro-switchen? Har ingen koll på quick-springchange boxarna.
Fd. Septicemia
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar
Denna var den jag såg tidigare. Ser ut att vara en standard förstärkt v2 box med quick spring change: http://rsov.com/product.php?langId=1&cu ... 2&cateId=0
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.