Renoveringssats GBB?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
perlenbacher

Renoveringssats GBB?

Inlägg av perlenbacher »

Hej!

Vet någon vart man kan hitta en renoveringssats med tätningar för hela manteln till en ASG M9 HeavyWeight?
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

Dantheman

Re: Renoveringssats GBB?

Inlägg av Dantheman »

Måste du verkligen göra helt nya trådar hela tiden!?
Du skapade en Pistol tråd för nån timme sen...
Varför inte ställa din fråga om pistoler i din egen pistoltråd?
helt onödigt att skapa en ny tråd för det.
Sen har du ju fått hur mycket information som helst angående allt möjligt.
Är det verkligen så svårt att kolla rundor lite själv på de oändliga webshops som listats?
Rödastjärnan skriver jag bara. Leta lite själv.
ursäktar om detta kommer låta "drygt" men man blir konfunderad om varför du inte kollar upp någonting alls själv!?

Kamphund

Inlägg av Kamphund »

Tätningar för hela manteln?
Vad menar du med det? Det finns inget du kan täta på en mantel.
- PRC CLONE USER -
Team Awesome - vi är, du är ej!

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Asg m9 HW är förmodligen en KJW m9 så vet du vart du ska söka reservdelar iaf. Om pickan är otät så är det nog imellan magasin och nozzle, dränk in den fyrkantiga packningen på toppen av magget med silikonspray och låt stå nåt dygn så sväller den lite och tätar bättre. Om det inte funkar, byt packning. Sen kan du ta isär nozzle och göra rent, fukta gummit som tätar i nozzeln med lite silikonfett (bara lite). Byt hopgummi om det är gammalt och tätar dåligt mot nozzeln.

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

"Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här."

Står klart och tydligt under nybörjare.

Dantheman

Inlägg av Dantheman »

Fair enough. Jag är oftast först att hjälpa honom i hans trådar.
I hans M4A1 uppgraderings tråd länkade jag bra grejer till honom.
Och några andra skrev även också förslag.
Och sedan frågar han i samma tråd om någon kan länka till grejer igen.
Så jag skrev ju enkelt att jag hade länkat massa hyfsade internals samt bad han söka på youtube efter just m4 hop up.
Och vi alla fick ett fint tack för förslagen osv. All is good. :)

Hälge, Vart någonstans i mitt inlägg har jag avskräckt TS?
Jag skrev ju ändå rödastjärnan där grejerna finns. Att hitta resten är inte svårt. Och i mitt tycke är det roligt att utforska AS sidor.
Yes jag är nyfiken av mig och checkar in många trådar.
Men att mitt inlägg ska ha avskräckt eller låtit nedlåtande är helt enkelt fel.
Min poäng var att strax över en timme innan hade han gjort en pistoltråd, Då är det väl enklast att ställa frågan där istället för att skapa en ny?
Vi vill ju slippa ha en massa lösa trådar som sedan låses osv.
Och sedan brukar det vara gott om folk som klagar på alla dessa "meningslösa" trådar som du nämnde.
Detta var just en sådan i min mening. Och jag gav kritik för det. Precis som du kritiserar mig nu i mina ordval.
Jag tar inte åt mig alls och står för vad jag skrev. Och jag tycker inte att frågan var korkad.
Jag tyckte däremot att det var onödigt att skapa en ny tråd för det, Och det skrev jag.

Men Du gör ju det själv så smidigt. "sry för att du blev lite uthängd nu" Du riktade inlägget mot mig.
Och det är helt ok. Då har jag väl också rätt att kritisera, Precis som du har gjort?
Jag hängde inte ut nån och jag har gett oändliga med tips till TS när ingen annan har gjort det.
Och självklart lever jag med att det blir tjatiga trådar ibland. Jag menar kolla bara hur denna tråden blev och min första tråd.
Jag ställde en massa "korkade frågor" och fick väldigt underbara svar.

http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 117&t=5352 Detta är min första tråd nånsin. Läs gärna mitt 5e inlägg i den.
Där ser vi ett väldigt bra exempel på hur folk hjälpte mig i den. och sedan bli en rollercoaster.
Som det 3e svaret. extremt överdrivna "........." Hur ska en nybörjare kunna veta att alla AK har en V3 gearbox? Och sedan hade jag valt 2 vapen och ville ha feedback om ju de 2 vapnen. :)

Edit: Jag ber om ursäkt till TS för att mitt inlägg var ett drygt svar och för all Off topic detta har lett till. /Dan

Skriv svar