Chest Rig - Hur börjar jag?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: Chest Rig - Hur börjar jag?

Inlägg av Genocide »

Har du testat en ciras av bättre kvalité.
Jag började också med kinavästar. Men skulle aldrig rekommendera en igen.

En nybörjare i mitt lag fick tips om em begad warrior ricas compact istället. Bra mycket mer väst för pengarna.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Dantheman
Inlägg: 194
Blev medlem: ons sep 12, 2012 10:05 pm

Re: Chest Rig - Hur börjar jag?

Inlägg av Dantheman »

Nix det har jag inte. Så erfarenhet av västar har jag inte så mycket om. Har ju bara den samt en väst från 1996 som är från svenskt överskott.
Den köpte jag också för ryggplattan den har!
Men på mig, som är runt 1,90 lång med breda axlar sitter den Ciras väldigt skönt. Även stora plattor bak och fram.
Vilket är skönt för mig då jag har en gammal rygg skada. så den stöttar upp min rygg hyfsat bra.
Men ska definitivt köpa mig en plate carrier också och bygga på när pengar finnes! :)

Mace
Inlägg: 240
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:33 pm

Re: Chest Rig - Hur börjar jag?

Inlägg av Mace »

Du undrade över storlek... De flesta (alla) chestrigs jag set eller ägt är extremt anpassningsbara vad gäller storlek!

Mao, det finns bara en storlek på chestrig och den är universal ;)

Ska du köra platecarrier är det lite annorlunda men även dessa har hyfsat god marginal vad gäller överlappning i storlek.

-som både jag och genocide redan skrivit, kolla begagnat ;) är du ny är chansen hyfsat stor att du kommer vilja byta några gånger tills du är nöjd. Samt att du oftast kan få chestrigs av bra kvalisort för runt en femhundring-

BRA/OK KVALISORT:
BHI (blackhawk industries)
Warrior (Warrior assultsystems)
EI (eagle industries)
LBT (London bridgetrading company)
TT (tactical taylor)
Snigel (Snigel designe)
Top of the range
Tasmania

Är säkert någon tilverkare jag missat?
Stockholm SAS
BadGuys Alliance


Min affärsredovisning -
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... hilit=Mace

Ripperbat
Inlägg: 40
Blev medlem: sön sep 30, 2012 2:25 pm

Re: Chest Rig - Hur börjar jag?

Inlägg av Ripperbat »

Flyye
Pantac är väl inte helt katastrof?
Condor -- samma där, finsmakarna spottar åt dom på ren reflex men duger gott och väl att airsofta i.
Voodoo tactical gör väl västar också?
BE-X gör väl, fast det är väl också något budgetmärke?

Fearless
Inlägg: 110
Blev medlem: tis apr 02, 2013 11:51 am

Re: Chest Rig - Hur börjar jag?

Inlägg av Fearless »

Vill du ha lite mindre västar så titta på t ex 6094 eller JPC västar. Fjuniga 14-åringar får dem att se bra ut på flertal youtubefilmer. Kör själv med båda från TMC och jag kan säga att JPC'n är klart smidigast att köra med. Och 6094'an är en dröm att köra med jämfört med CIRAS'en jag hade innan. Kört alla västarna med 7-8 M4-mag, 2 pistolmag, radio och lite annat fäst på dem och det funkar även med JPC'n.

Bra pris, ganska hyfsad kvalité och duger mycket bra att börja med, är TMC's västar. Shooter har dem till bra pris med:

http://www.shootercbgear.com/product_in ... ts_id=2025

http://www.shootercbgear.com/product_in ... ts_id=5280
(Kahki'n ser bättre ut än OD på bild i alla fall! ;) )

Båda västarna finns med lite fickor också för runt $10 extra.

Vill du ha bättre kvalité på västen så har Shooter även Flyye västar.

Shooter har även Emersons västar men jag håller nog TMC som bättre vad gäller både färgriktighet om man väljer cammovarianterna och även kvalité på västen i övrigt.
“It’s time to kick ass and chew bubblegum…and I’m all out of gum.”

MakingPeopleCrazy
Inlägg: 137
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:29 pm

Re: Chest Rig - Hur börjar jag?

Inlägg av MakingPeopleCrazy »

Warrior Ricas annonser hamnar på Köp & Sälj delen då och då. Har för att de brukar sälja för 5-800 kr där, har personligen inte testat en men har hört mycket bra från medlemmar ur den Tjeckiska armén ;)
Är ofta på forumet så svarar snabbt på PM!



Affärsredovisningar

nisse
Inlägg: 256
Blev medlem: mån aug 13, 2012 12:43 am

Re: Chest Rig - Hur börjar jag?

Inlägg av nisse »

Mace:
Shellback tactical
"Ninjas came with lions"

gsa bengan
Inlägg: 85
Blev medlem: tor maj 10, 2012 2:38 pm

Re: Chest Rig - Hur börjar jag?

Inlägg av gsa bengan »

Jag har en BE-X chestrig. Riktigt nöjd med själva rigen men fickorna e väldigt kina. Konstiga ojämna storlekar, får utan problem ner ak magasin i vissa av mina M4 fickor.

Schultz
Inlägg: 353
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:17 pm

Re: Chest Rig - Hur börjar jag?

Inlägg av Schultz »

Jag kan rekommendera allt från Mayflower R&C samt Velocity Systems. Extremt bra produkter till en inte allt för saftig peng.
ODA 727
PTW User


Mina affärsredovisningar

Krille
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:03 pm

Re: Chest Rig - Hur börjar jag?

Inlägg av Krille »

När jag började med as köpte jag en kina ciras. Aldrig att jag gör det igen. Både i färg och sömmar var den helt värdelös.

Därefter blev det en Pantac PC. Lite stor i storlekar men den var välsydd och tålde mycket stryk.

Flyye skulle jag rekommendera en nybörjare att satsa på om man inte vill köpa riktigt från början. Hyfsade i färgerna och samtliga är gjorda i tjock cordura (1000D har jag för mig) välsydda och hållbara. Ligger bra till i pris.

Dock efter att ha kört både Crye JPC och LBT 6094 kommer jag aldrig byta ner mig igen. Man får verkligen vad man betalar för :)

Skriv svar