För lång för att sikta?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Sport
Inlägg: 118
Blev medlem: tis maj 22, 2012 3:59 pm

Re: För lång för att sikta?

Inlägg av Sport »

Jag ska försöka förklara så gott det går, testa detta!

Ställ dig med båda armarna sträckta framåt i höjd med axlarna, ta sedan den handen med vilken du kommer fatta pistolgreppet och för den med rak arm över till andra handen. Ta sedan samma hand och placera den mitt i mellan den axel med vilken du ska stödja kolven emot. Du borde nu ha en diagonal linje mellan din axel och dina båda händer i förhållande överkroppen. Placera nu huvudet så nära bakom din pistolhand som möjligt, sikta sedan längs dina båda händer.

Använd nu samma stans fast med ett vapen och se ifall det blev någon skilnad.

G-Enis
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:15 pm

Re: För lång för att sikta?

Inlägg av G-Enis »

Nordsvahn, det siktet kommer inte passa det mountet, tyvärr :( siktet du beställt har man inget mount till, utan det monterar man direkt på. Det siktet du har beställt är designat för att man ska kolla genom järnsikterna samtidigt som man ser röd-punkten. Vilket du inte önskar vad jag förstår :?
Jag skulle försöka avbryta köpet och fråga om du får byta sikte om jag var du.

Så här sitter siktet, alltså väldigt lågt; http://www.thewarstore.org/media/catalo ... _0144a.jpg

Beamon
Inlägg: 10
Blev medlem: tor jul 25, 2013 5:38 pm

Re: För lång för att sikta?

Inlägg av Beamon »

Åh fan. Ska ringa och höra med tactstore, G-E. Tack för infon!

Gick visserligen mycket bättre efter Sports lektion att få bössan i en någorlunda behaglig position, men känns ju lite bortkastat med ett rödpunktssikte som man ändå behöver kika genom järnsiktena för att använda. Dumt av mig att inte kolla upp saker ordentligt innan köpglädjen tar över!

Tror väl däremot inte att det kommer vara något problem att skicka tillbaka siktet till tactstore och få det utbytt till ett annat så vida jag inte bryter förpackningen. :) Men ska som sagt höra med dem!

Tack så hemskt mycket för all hjälp och alla bra svar! Känns verkligen skönt att äntligen ha en hobby där folk är hjälpsamma och värnar om varandra! :D
Ordförande i Umeå Airsoftförening

Primära: SRS Covert, CYMA SVU, King Arms SBR PDW
Sekundära: WE G17, WE G18, CYMA G18 AEP

Dantheman
Inlägg: 194
Blev medlem: ons sep 12, 2012 10:05 pm

Re: För lång för att sikta?

Inlägg av Dantheman »

Det är bara att returnera det siktet då det är rejält överprisat. Och enligt svensks lag har du rätt till att få alla pengarna tillbaka samt returnera.
De kan va kinkiga på att du ska betala frakten för returneringen.
Satsa på det jag länkade eller ett liknande och en siktes bas, Det är vad Jag rekommenderar. :)
Tacticalstore har överpriser på det mesta faktiskt.
Checka lite på rödastjärnarn och striker med fler då de har väldigt bra priser på tillbehör. Speciellt Striker.

Beamon
Inlägg: 10
Blev medlem: tor jul 25, 2013 5:38 pm

Re: För lång för att sikta?

Inlägg av Beamon »

Jo jag misstänkte något i den stilen, att jag får stå för frakten tillbaka till dem alltså. :) Men så länge det går att lösa! Bättre betala 50-60 kronor i frakt än att ha ett sikte liggandes för 550 som inte används.

Hade förresten ingen aning om att det var så överprisat på ts. Kollade på rödastjärnan och hittade exakt samma sikte för 100 kronor mindre. o: Tack även för det tipset! Kommer nog spara många hundralappar på det!
Ordförande i Umeå Airsoftförening

Primära: SRS Covert, CYMA SVU, King Arms SBR PDW
Sekundära: WE G17, WE G18, CYMA G18 AEP

Skriv svar