Co2 Pistol - Non Blowback

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
MrSchh

Co2 Pistol - Non Blowback

Inlägg av MrSchh »

Tjena! Jag har kollat runt lite efter en co2 pistol, alltså en med patroner som inte har blowback eftersom vad jag har hört
så kräver blowback pistol en jeffla massa underhåll. Stämmer detta? Att man är tvungen att montera isär pistolen och rengöra osv?

Iallafall, jag kollade först Frysen.nu eftersom dom nu anses vara bra men även för att man inte får frakta co2 patroner med flyg?
Så alltså måste jag hålla mig inom Svergies gränser? om någon hade kunnat förklara vad det skulle kosta att få patroner skickade genom EU/USA hade jag vart förevigt tacksam!

Nu är det så att jag letar efter en non-blowback co2 pistol (patroner) i 1911 stuket, men som vanligt så hittar jag inte det jag söker efter... jag vill helst ha den i full metall och under 1600-1700kr.

Frågan är ju också den om att jag hittar en på en Amerikansk hemsida (även från Europeiska hemsidor), går det då att få patroner skickade till Sverige?

Tack på förhand! - Mvh MrSchh

Edit: Via lastbilar, markfordon - det borde ju gå att få kört från USA men kostnaderna borde ju också bli skyhöga?

lubbe

Re: Co2 Pistol - Non Blowback

Inlägg av lubbe »

Skulle inte säga att en blowback-pistol kräver mer underhållning än en som inte har blowback. Sköter du pistolen så lever den längre och det gäller både med och utan blowback. Blowback ökar ju dock slitaget något men är, enligt mig, mycket roligare att spela med.

http://www.tacticalstore.se/se/art/colt ... o2-nbb.php
http://www.tacticalstore.se/se/art/sti- ... o2-nbb.php
http://www.tacticalstore.se/se/art/cybe ... r-1911.php

Det är dom 1911:orna jag hittar som matchar dom kriterierna du söker efter.

MrSchh

Inlägg av MrSchh »

Tack så hemskt mycket Lubbe!
Den sista länken ligger pistolen på 100m/s med 0,20g kulor, det är väl ok i cqb?

Tack igen, båda två! :)

EDIT: Jag kollade på ett snabbt klipp på Youtube där han förklarar skillnaderna mellan non-blowback och blowback.
Blowback sliter ju mer, tar även upp gas för att själva sliden ska kunna dras bakåt sen mer gas för att avfyra kulan. Bara där
förlorar man ett skott vilket blir hälften så mycket gas som vid en non-blowback. Ska försöka hitta länken!

Här har vi länken: http://www.youtube.com/watch?v=UdGDraZqdv8

zexz

Inlägg av zexz »

Skummade igenom videon och dom verkar vara så FPS crazy i murica, det som redan är påpekat, CO2 är mindre känsligt för kyla men många modeller med CO2 får dig att gå över gränsen så du har ett säkerhetsavstånd. Motverkar ju varför man ska ha en pistol för då man väl behöver den är det när folk är för nära att skjuta på med sitt primära vapen.

Den bör fungera i CQB där det oftast är max 100m/s, men ta allt med en nypa salt när återförsäljare anger utgångshastighet, kan vara mer eller så kan det vara mindre.
ZE NOODLE PATRASK

MrSchh

Inlägg av MrSchh »

Alright tack för svaret, det uppskattas! :D

Mvh MrSchh

Takolander

Inlägg av Takolander »

Jag har en Taurus PT24/7 - den gör 103-105m/s de första tre skotten, sen går den ner under 100. En CO2-patron räcker för över sju magasinladdningar (pickan är alltså utan blowback). Funkar som både öst- och västvapen i en modern loadout :)
Mitt gamla nom de guerre i bushen: "Slavko"
"SFC Takolander" på Xbox
"SFC_Tako" på PC/PS3

MrSchh

Inlägg av MrSchh »

Den verkar ju extremt bra, alltså 39$ är ju sjukt billigt, hur är det med frakt från amerikanska hemsidor dock, och vart köpte du din om jag får fråga? :)
Patronerna går ju att beställa från en svensk hemsida.

Edit: Efter att ha läst reviews märkte jag att det verkar finnas problem med co2 patronerna - magasinet? Är det ett problem du har med din?

Takolander

Inlägg av Takolander »

Inga problem som helst och jag har två magasin. OCH pickan finns i Sverige dessutom 8-)
http://www.cabom.se/produkter/produkter ... e,30170705
Nu är det många som hatar Cabom för att de inte är "seriösa" osv och de "kan inget om airsoft" etc etc...men jag har hittat en massa bra grejer där när ingen annan haft dem. T.ex var de de enda i hela världen (I shit you not) som hade Maruis M203 för långa M16. Och de var de enda som hade en P38-fjäderplinkare i Sverige också :lol:

EDIT: Av rent intresse, vad var det för fel på magasinen enligt recensionerna? Det är liksom inga avancerade prylar, CO2-patronerna sitter stabilt - det är inte svårt att skruva in dem heller.
"SFC Takolander" på Xbox
"SFC_Tako" på PC/PS3

MrSchh

Inlägg av MrSchh »

1100 herregud, den kostar 39$ från airsoftmegastore!
Är det inte bättre att bara beställa den från en amerikansk hemsida, jag räknade ut att det blir 157 för moms, fraktavgifter, och tull.

"Övriga världen (Tull på 3-12% eller mer, moms på 25% och tullens avgifter tillkommer)"

Så alltså blir det ju 419kr för Pistolen från Airsoftmegastore med frakt, moms, och tull inkluderat vilket
är bra mycket bättre än 1100 för en mindre väntetid.
Patronerna går ju alltid att köpa från Strikerairsoft eller någon annan svensk Airsoft hemsida!

Felet på magasinet vart något med att co2 inte släpptes igenom ordentligt, något sådant.
Hittar inte hemsidan där jag läste recensionerna :(

Du råkar inte veta tiden, alltså hur lång tid det skulle ta för den att komma fram?
Mvh MrSchh

Takolander

Inlägg av Takolander »

Noll koll på tiderna, MEN är du säker på att airsoftmegastore skeppar till Sverige? Jag vill minnas att de nekade mig en leverans för några år sen och sen tog det flera veckor att få tillbaka pengarna jag hade satt in via paypal...

Alltså, verifiera med dem att de verkligen skippar till Sverige.
"SFC Takolander" på Xbox
"SFC_Tako" på PC/PS3

Skriv svar