Tillverkning/lagning av trä detaljer

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
TigerZero
Inlägg: 87
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:08 pm

Tillverkning/lagning av trä detaljer

Inlägg av TigerZero »

Har letat och letat i veckor och mailat flera lokala snickerier etc men får inte tag på någon som kan/vill göra delar i trä till bössor, tex kolvar, handtag etc.
Har en spräckt kolv till en av mina bössor men reservdelar existerar inte till den tyvärr, RS delar är extremt ovanliga till RS versionen och inte lyckats få tag på några sådana heller.
Bössan är näst intill obrukbar utan kolven och har aldrig hunnit bli använd utan ligger bara och dammar :(.
Någon som vet någon privatperson eller företag som kan tillverka stockar etc på beställning?
Skickar då upp den trasiga stocken som mall.

Bössan i fråga är en ZB26 lmg.
SPRAY AND PRAY!

MakingPeopleCrazy
Inlägg: 137
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:29 pm

Re: Tillverkning/lagning av trä detaljer

Inlägg av MakingPeopleCrazy »

Hm..Bren LMG är ju byggd på den tjeckiska ZB26, så kan hända att en kolv till den kanske passar? Så vitt jag vet så gjorde de mest ändringar i pipan och magasinet.
Är ofta på forumet så svarar snabbt på PM!



Affärsredovisningar

TigerZero
Inlägg: 87
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:08 pm

Re: Tillverkning/lagning av trä detaljer

Inlägg av TigerZero »

Kolven kan passa i anslutningen men dom gjorde även om designen på den så dom ser inte helt lika ut som ZB26 ,finns tyvärr inga Bren som airsoft med undantag för egna specialbyggen så då blir det en riktig kolv som man får slakta och borra ur för att få plats med batteri, har tänkt det som en nödlösning om jag inte lyckas få fram något annat :(.
SPRAY AND PRAY!

MakingPeopleCrazy
Inlägg: 137
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:29 pm

Re: Tillverkning/lagning av trä detaljer

Inlägg av MakingPeopleCrazy »

Aha, testade googla lite efter ZB26 kolvar. Men tyvärr så hittade jag bara dyra ZB26 kit med alla reservdelar som nog kostar mer än en Airsoft ZB26 LMG :/
Enda sättet är nog att hitta någon som kan tänka göra en ny kolv i trä.
Är ofta på forumet så svarar snabbt på PM!



Affärsredovisningar

Skriv svar