Bästa rökgranaten?
Bästa rökgranaten?
Letar efter en effektiv rökgranat som ska monteras på lagbilen.
Den ska kunna tändas inifrån bilen. Dvs nått batteri och sladdar i guess?
Har testat enola gaye röken och den var ok..men inte mer.
Vet att folk köpt nå tjeckiska megabomber etc.
Någon som har tips på BRA granater med mycket rökutveckling samt inte är enorma och kostar skjortan? Samt kan fjärrtändas.
Den ska kunna tändas inifrån bilen. Dvs nått batteri och sladdar i guess?
Har testat enola gaye röken och den var ok..men inte mer.
Vet att folk köpt nå tjeckiska megabomber etc.
Någon som har tips på BRA granater med mycket rökutveckling samt inte är enorma och kostar skjortan? Samt kan fjärrtändas.
-
Re: Bästa rökgranaten?
Hiro och hans gäng pysslande ju med puckar som sprängdes på Icebreaker de kanske vet något även om rök avfyrning.
De som jag gillar även tjeckiska rökgranater med de är större och dyrare, oavsett att tända inifrån eller utanpå bilen är kanske inte bästa lösningen skall den sitta fast helt i fordonet så kan ju saker ta färg av röken eller börja brinna.
Men delayed fuse finns ju alltid. Billigare rökgranater finns där ute.
Produkt: ”Rökg2”
Pris: 20kr
Rökgranat med grön/blå/orange/gul/vit rök
Antänds med stubin
Brinner i ca.60sek

De som jag gillar även tjeckiska rökgranater med de är större och dyrare, oavsett att tända inifrån eller utanpå bilen är kanske inte bästa lösningen skall den sitta fast helt i fordonet så kan ju saker ta färg av röken eller börja brinna.
Men delayed fuse finns ju alltid. Billigare rökgranater finns där ute.
Produkt: ”Rökg2”
Pris: 20kr
Rökgranat med grön/blå/orange/gul/vit rök
Antänds med stubin
Brinner i ca.60sek

Komp Vänner. Götha Pluton. Romeo India
Callsign X67
Callsign X67
Juste glömde förklara fästet.
Tänkte fästa rör i frontbågen där granaten ligger.
Blir bågen färgad eller fronten på bilen är inte hela världens. Det är en airsoftbil ffs;)
Tänkte fästa rör i frontbågen där granaten ligger.
Blir bågen färgad eller fronten på bilen är inte hela världens. Det är en airsoftbil ffs;)
Även vi har funderat mycket på detta. Främst är det väl just tändningen som är diskussion.
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds
"SEALs letar refbilder på mig" -okänd
Arrangör Hearts And Minds
"SEALs letar refbilder på mig" -okänd
Blev tipsad om att använda antändning till modellraketer.
Det är typ krokodilklämmor och ett 9v batteri som används då.
Vart köper man den granaten deadrabbit?
Det är typ krokodilklämmor och ett 9v batteri som används då.
Vart köper man den granaten deadrabbit?
Kanthal tråd (den sort som sitter i bland annat hårtorkar och brödrostar, Den är gjord för att börja glöda när ström passerar genom den.) mellan krokodilklämmorna och något lättantändligt runt tråden, Finns tråd att köpa på elfa, eller köp en gammal brödrost på erikshjälpen eller liknande och slakta den. Koppla in ström och så är det klappat o klart.
Man behöver inte någon specialare när det gäller tändning. Ta tråd som tidigare nämnts från brödrost och köp batterihållare, batterier och lite kabel(flipbrytare om man vill vara fansy) från Clas Ohlson. Sen är det bara att montera tråden i tändanordningen på rökgranaten och koppla in resten. Prova tråden utanför för att kolla så allt funkar först bara.
Kan man återanvända tråden?
Den går ju inte sönder i brödrosten liksom;)
Den går ju inte sönder i brödrosten liksom;)
Snabb fråga angående ämnet rök. Faller de även under samma lagar som tex smällare eller är det lagligt att importera?
Genocide: Testa! En begagnad brödrost kostar ju i vilket fall som helst inte mycket. Och det har ju ganska mycket tråd i sig.
Krille: Jag vet inte om det är olagligt, men jag kan tänka mig att fraktbolagen(posten, schenker, dhl osv.) kan ha lite invändningar.
Krille: Jag vet inte om det är olagligt, men jag kan tänka mig att fraktbolagen(posten, schenker, dhl osv.) kan ha lite invändningar.