Bullpup gevär?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Xelley
Inlägg: 346
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:31 pm

Re: Bullpup gevär?

Inlägg av Xelley »

ICS L85 har en springguide med 3 hål i olika lägen. Man ställer kraften på fjädern genom att låta springguiden vara långt in eller långt ut. Jag fick ut 100ms i lägsta läget och 120 i standard. Detta med origunalfjäder. Kan bara prata varmt om denna bössa men kan inte dissa de andra alternativen heller :)
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Henrico93
Inlägg: 5
Blev medlem: ons jan 29, 2014 9:27 pm

Re: Bullpup gevär?

Inlägg av Henrico93 »

hmm, ååh nu blir det jobbigt här. nu står det nog mellan AUG, P90 och L85, men vilka tillverkare kan ni då rekommendera som gör dom här modellerna?

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Bullpup gevär?

Inlägg av ohman »

AUG - TM eller JG, JG har tråkigare plast i kroppen, men är prisvärda
P90 - TM eller G&G, hade personligen kört på G&G på grund av ställbar fjäderstyrka och roliga features
L85 - ICS

My 2 cents :)
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Paxz
Inlägg: 439
Blev medlem: sön maj 06, 2012 2:09 pm

Re: Bullpup gevär?

Inlägg av Paxz »

Får hålla med ohman på det mesta.

AUG - JG har finare interna delar, är billigare och (imo) mer prisvärd medans TM är finare externt.
P90 - CA har också en fin P90, dock inte lika fin som G&G. Många kloner håller också hög kvalité.
L85 - ICS eller G&G. Army Arament om ekonomin inte är på topp då deras är bang for the buck.

Det finns dessvärre ingen som är "bäst". Alla har sina för och nackdelar. 2500:- ligger precis på gränsen till vad de dyrare tillverkarna släpper sina bössor för.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

spinko
Inlägg: 27
Blev medlem: tis jun 05, 2012 8:47 pm

Re: Bullpup gevär?

Inlägg av spinko »

En tanke kan ju vara att åka och känna på dom olika innan man köper en, kolla upp var det finns spel och åk dit Och känn och kläm.
UPS Kanske, kanske inte

"om man hänger upp och ner kan man slappna av på ett annat sätt"

Henrico93
Inlägg: 5
Blev medlem: ons jan 29, 2014 9:27 pm

Re: Bullpup gevär?

Inlägg av Henrico93 »

vilka märken inom FAMAS skulle ni då rekommendera? har nästan bara hittat cyber gun, men vet inte hur roliga deras vapen är.

baracken
Inlägg: 164
Blev medlem: lör maj 19, 2012 8:49 pm

Re: Bullpup gevär?

Inlägg av baracken »

Cyber gun licenserar bara vapen dom bygger dom inte

Nixon
Inlägg: 406
Blev medlem: ons maj 09, 2012 12:34 pm

Re: Bullpup gevär?

Inlägg av Nixon »

FAMAS är ett rätt begränsat vapen. Jag föreslår att du tar ett som har några rails/picatibby-skenor, där du kan fästa saker.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Xelley
Inlägg: 346
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:31 pm

Re: Bullpup gevär?

Inlägg av Xelley »

Samt att FAMAS är en pain att meka med om vi t.ex jämför med AUG.
I dont do karate, i do Ka - Razy!

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Bullpup gevär?

Inlägg av ohman »

Ytterligare ett bekymmer med FAMAS är magasinen, de är svåra att hitta (mid caps), och tämligen dyra när du gör det.

Det går att modda bössa så den kan använda vanliga m4 mag, men det kräver ingrepp både på vapnet och magasinen.

Om du är inställd på en FAMAS tycker jag dock att du ska köpa en sån. Cyma har en som jag skulle testa i så fall. Finns på taiwangun.com

Om du vill ha rails till den så såg jag att greekairsoft hade en railfront. Och siktesbaser finns här och där.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar