ICS M16A3 problem

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
ohman

Re: ICS M16A3 problem

Inlägg av ohman »

Nozzeln hamnar inte alltid i samma läge om du inte har en mosfet med cycle completion, det är ok, inget att oroa sig över.

Cut off levern ska kunna röra sig upp och ner när du har selector plate på safe eller semi, i auto läge ska den vara fasttryckt i bakre läge av selector plate.

Denna kanske kan hjälpa, men enklaste är att kolla så att cut off levern löper fritt när du tar ut nedre halvan av gearboxen ur bössan.
Lessthan skrev:den skjuter luft. spottar ut kulan uppåt om man har den upp o ner.
Du har inte möjligen monterat pipan upp och ner i hop up huset?
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

zigge

Inlägg av zigge »

Prova att byta tillbaka till original hop igen och kolla om den matar.
ics är lite kinkiga med andra hophus än original

http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... ics#p38657

Lessthan

Inlägg av Lessthan »

Skruvade isär gearboxen igår igen. Shimsade och kollade cutoff lever. Glider lätt och smörjde med fett på delarna och kuggar. Nu lossnade lödningen på flatstiftet så har inte provat efter de.

Kan lägga upp en video imorgon kanske. Har inte mkt tid idag.

Menar du att jag ska sätta på motorn och handtaget och prova utan montera ihop hela geväret? Typ bara lägga i upper i lower gearbox?

30 januari 2014, 11:00:

Hopupen är orginal från ics

Den andra gick fjädern sönder längst upp

Lessthan

Inlägg av Lessthan »

hej igen.

Nu har jag fått ny nozzle, ny cutoff lever. installerade dessa.
Nu skjuter geväret iaf. men fortfarande auto och semi funkar inte. samma som innan bara auto, aldrig semi.

nu har jag bytt tappetplate, saftey cover plate, cutoff lever, selector plate och ny hop up.

funderar på om det är Switch Assembly som jag måste byta. och kanske byta el i den, (har klämts endel kablar)

nu ger jag snart upp. hade behövt IRL hjälp :D

Men jag fick min nya bössa idag. ICS G33. FET! men har inget batteri. tråkigt värre. vet inte vilket som passar i den heller. får maila jbbguns.

/lessthan

Paxz

Inlägg av Paxz »

Om det inte hjälpte med en ny cutoff lever så kan du behöva byta själva släden i switch assemblyt. Är plastfliken som cutoffen lyfter upp för sliten så funkar inte semi. Men det är jobbigt att pilla med det där om man inte har alla delar hemma. Alltid tråkigt att sitta och beställa småprylar till höger och vänster på måfå i hopp om att skiten ska lösa sig.

Hade gärna hjälpt dig om du bott närmare. Kan kolla om jag har någon släde liggandes hemma som jag kan skicka hem till dig i ett vanligt kuvert att testa med så slipper du sitta och köpa fler smådelar att testa med.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

Skriv svar