Tips på bra LiPo-laddare?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
BRRayTek

Re: Tips på bra LiPo-laddare?

Inlägg av BRRayTek »

Nae Adam dina Lipo har tamaya som jag tänkte köpa :D.

Men då kanske de e bättre iallafall o löda om till deans :)

DEANS FÅR DE BLI :) rimmar ju nästan.

Har du lösa kontakter Adam?

Paxz

Inlägg av Paxz »

Finns som sagt inte en nackdel med deans förutom att det kan vara lite jobbigt att löda dit en ny kontakt. Så ska du ändå byta upp dig till LiPo så kan du likväl passa på att byta till deans så du får ut en maximal upgrade.

Men nu känns det nästan som att tråden börjar likna en chatt. Vi/ni bör fortsätta med ev. frågor över PM så det slipper bli för mycket spam.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

BRRayTek

Inlägg av BRRayTek »

Känner lite så med just nu :)

Paxz

Inlägg av Paxz »

Bra, då lämnar vi det nog där tills du kommer upp med några frågor som Adam inte kan svara på över PM. Det där sista inlägget var t.ex. helt onödigt då det inte bidrog med någon information (mer än att du håller med :roll:).

baracken

Inlägg av baracken »

http://dx.com/p/b3ac-2s-3s-lipo-balance ... uBQ5HMRkm8
Tips till dom som vill ha en eller två extra laddare för att man har många batterier som ska med ut i spel :) tar dock cirka en månad att komma till Sverige.
Tar 7.4v och 11.1v lipo med balansering. Enda den saknar är storage charge. Har en sådan själv men ska köpa en som kan lagringsladda :) har fått två batterier förstörda för att jag ej kan lagra dom med korrekt spänning

BRRayTek

Inlägg av BRRayTek »

Hej igen grabbar!
Nu har jag en ny fråga, jag har kikat på youtube om de men inget bra resultat.

Jag kommer troligen få min IMAX B6 imorgon och mina lipo batterier.

Min fråga nu är: När ska jag balanseringsladda batterierna och när kan jag ladda dem vanligt?
Alltså om jag förstår det hela rätt så laddar jag som vanligt fyller de på alla celler, balanseringsladdar jag så fördelar jag till varje cell, för som jag förstår de är det inge bra att ladda igen efter man har laddat (ofc!) så att ladda batteriet fullt och sen balanseringsladda de är inget man ska göra?
Eller är jag bara ute på djupt vatten som vanligt?
Vore snällt om någon vill hänvisa mig någonstans där det går att läsa noga om detta eller helst om någon kan berätta de här.

Tacksam för svar!

Paxz

Inlägg av Paxz »

Du ska alltid ladda med LiPo balance programmet. Finns ingen anledning att ladda batteriet vanligt och du behöver inte ladda på två olika sätt. Om du skaffar dig en IMAX B6 laddare så vägrar den dessutom ladda batteriet om det redan är fullt, eller om något annat är knasigt med batteriet (som att om det är obalanserat).

Skriv svar