Hi-Capa, Low Qualla

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
trixshooter

Hi-Capa, Low Qualla

Inlägg av trixshooter »

Jag är totalt grön rookie, och sökte mig hit för råd och tips från er som är airsoft experter.

Efter tips från forumkamraterna köpte jag en Tokyo Marui 5.1 Hi-Capa.
Bakgrund, haft den 2-3 veckor (Anlände efter juldagarna)
Den har gått mindre än 1000 ärter (Köpte en påse 1kg 0,25 ärter, påsen väger drygt 0,8kg nu = mindre än 1000 skjutna)

Bild

Efter några dagar började magasinet krångla, slumpmässigt svaga skott, följda av emellanåt normalstarka.
Jag bad grabbarna hjälpa och filma fenomenet i hopp om hjälp med felsökning.
Men före vi hann börja filma fick jag siktet rätt i ansiktet...

Är detta normalt för en ny Tokyo Marui 5.1 Hi-Capa?

Bild
Bild
Bild

Vad tror ni om det här, är det normalt?

Återförsäljaren har gett mig ett gott intryck, och jag önskar och hoppas att han byter ut det här måndagsexemplaret mot en ny.

/Trixshooter
Senast redigerad av 2 trixshooter, redigerad totalt 0 gång.

Nixon

Re: Hi-Capa, Low Qualla

Inlägg av Nixon »

Nä. Det här är fel. Vilken gas kör du med?
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

trixshooter

Inlägg av trixshooter »

mmmkay, det är från wizeguy jag köpte den efter att först ringt upp och frågat vilken gas och kulor dom rekommenderade... dom sa att 5.1 Hi-Capa'n är bästa pistolen på marknaden och rekommenderade specifikt denna gas.

...jag känner mig rätt säker att wizeguy löser det här, Lars är trevlig att snacka med och jag har bra erfarenhet av dem.
Mailade wizeguy tidigare ikväll och Lars har redan skickat returfraktsedlar för att titta på den - och jag har redan packat in 5.1 Hi-Capa'n och postat tillbaka den.

Håller tummarna att wizeguy.se byter ut det här måndagsexemplaret mot en ny för snabb retur...

Dantheman

Inlägg av Dantheman »

Okej. Jo men det ska dom fixa enligt lag.
Så det ska ju inte vara några problem.
Ultrair Gas tycker jag funkar bra. Hyfsat mycket silikon i och inte så överdrivet stark.
På roda stjärnan har dom en rätt bra uppfattning om hur stark den är vid olika temperaturer.
http://rodastjarnan.com/airsoft/airsoft ... 0-ml-19552 denna länken är till 101INC.
Den ska hålla 100 Psi vilket inte är särskilt starkt men mer än tillräckligt! :)

FiskHippie

Inlägg av FiskHippie »

Har själv en TM 5.1 Hi-Capa som jag köpt begagnad av en polare och jag har aldrig varit med om något liknande detta :o
Vetifan om jag vågar skjuta med min egen nu efter jag sett detta :lol: skämt åsido 8-)
Men det kan vara ett litet fabrikationsfel men är väl inte helt omöjligt att skruven kan ha varit dåligt spänd och lossat p.g.a "rekylen" från blowbacken, eller slitna gängor i allmänhet, inget omöjligt ;)
Vad gäller gas och bb´s så har jag inte testat det du kör med, själv kör jag på Extreme Blowback Gas och BlasterDevil 0.25 bb´s och de e inga problem :D
God didn´t made Rambo, i made him...

trixshooter

Inlägg av trixshooter »

Tack för ert stöd grabbar!

Jag ringde upp wizeguy och snackade med Lars,
han var mycket trevlig och lovade att det skulle lösa sig så jag har en ersättning redan till veckan! :D

trixshooter

Inlägg av trixshooter »

Uppdatering,
Snackade med Lars igår och hörde hur det gick,
han väntade svar från sin återförsäljare och det skulle vara löst nu under veckan.

Så jag håller tummarna att jag har den före helgen som lovat :)

trixshooter

Inlägg av trixshooter »

Fick SMS i torsdagskväll,
"Ert garantiärende är klart och varan skickas omgående till er. mvh Wizeguy"
Uppdatering följer när jag får paketet...

Skriv svar