ICS M16A3 problem

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Lessthan

Re: ICS M16A3 problem

Inlägg av Lessthan »

men då kan jag ju inte plocka isär vapnet om det skulle strula.

Paxz

Inlägg av Paxz »

Löda på kablarna på en V2? Nej tack. Gör inte något så dumt. Oavsett om du kanske tjänar 1bb/sek på det.

Hittar du inte någon hylsa på jobbet Lessthan så skicka ett PM med din adress så kickar jag hem en till dig. Utlovar t.o.m att bjuda dig på portot och kuveret på hela 6kr. ;)

Annars finns de att köpa på Biltema: http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... lsa-44007/ men det är kanske onödigt att köpa 25st om du bara behöver en.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

Lessthan

Inlägg av Lessthan »

Paxz, jag tackar dig för din vänlighet.
Jag hittade flatstift på jobbet. Tror dom skall passa.
Tog med den söndriga och jämförde.

Nu ska de bara lödas. Och det kan jag inte. Men har en vän som kan :)

Återkommer med bild och hur det blev.
Tack till alla hjälpsamma svar. Väldigt sällsynt på forum.

Tack
/lessthan

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Klart man kan löda fast kablarna på en v2 låda, hur enkelt som helst. Bara att löda loss när du behöver skruva. Du slipper dom där värdelösa stiften som sitter löst efter man har plockat av dom ett par gånger. Men har man ingen lödtång (som är ganska bra att ha när man håller på med airsoft) så får man väl köra på stift.

Paxz

Inlägg av Paxz »

Sa aldrig att det inte gick Kocken149. Sa bara att det är onödigt komplicerat eftersom man får löda loss kablarna varje gång man ska in och pilla i boxen. Löder eller klämmer man fast flatstiften ordentligt med en kabelskotång som man sen drar lite krympslang över så sitter de på sin plats i evigheter sen. Är man bara försiktig och inte använder en massa onödig våld när man tar ur kablarna ur pistolgreppet så har man inget att oroa sig för.

Kablarna behöver dessutom vara onödigt långa om det ska bli smidigt med lödning. Vilket gör det extra jobbigt och bökigt att få motorn på plats ordentligt i pistolgreppet. Lägger man inte kablarna på "rätt" sätt i ett M4 grepp så riskerar man att klämma kablarna och att inte få motorn att fjädra som den ska.

Men det är väl en smaksak, talar bara av egen erfarenhet på x-antal bössor. Har inte haft problem med flatstiftshylsor sen TM va som populärast för typ 10år sen. Och då har jag ändå nypt fast egna kabelskor på varje bössa som fått en mosfet, inte bara mina egna utan även kunders.

På en V3 finns det ingen anledning till att inte löda fast kablarna direkt på motorn. Men där kommer motorn upp med hela gearboxen och motorn kan med enkelhet ligga vid sidan medans man mekar.

Lessthan

Inlägg av Lessthan »

hej igen.

har lött lite kablar och fixat och trixat. och hör och häpna.
jag gjorde sönder lite annan skit. men det ordnades efter några timmars pillande.

men när jag fick ihop allt så ville inte semi bli semi, utan blev auto. auto är auto. och safe är safe.
vet inte om jag monterat något fel men hittade en video som beskrev på youtube som jag följde.

laddade magasinet stoppade in de i geväret tryckte på avtryckaren.
inget hände. kom fram till att nozzle inte går helt tillbaka så kulan inte hamnar i rätt läge.
den ligger liksom några millimeter för långt fram kan man säga.
någon som vet hur detta löses?

tacksam för svar

Paxz

Inlägg av Paxz »

Om semi inte funkar så är det till 90% något strul med cut-off levern. När du säger att "ingenting hände", menar du då att bössan bara skjuter luft även om du har laddat magget med kulor eller att bössan är helt död?

Lessthan

Inlägg av Lessthan »

den skjuter luft. spottar ut kulan uppåt om man har den upp o ner.

Paxz

Inlägg av Paxz »

Okej. Du har inte pillat på hopupen också eller? Om du inte gjort det så har du säkert lyckats montera något fel i gearboxen, men då borde inte bössan skjuta övht. Om nozzlen inte jobbar som den ska så är det troligen något fel på tappetplaten. Kolla om den matar kulor ifall du skjuter in hopupen mot gearboxen manuellt. Om den inte gör det så åker du nog på att öppna bössan igen.

Lessthan

Inlägg av Lessthan »

Jo jag köpte ny hopup bytte den igår. Skruvade isär upper och lower gearbox. Har bytt selector plate, tappet plate och safety plate. Men kan vara att shimsen inte är exakta.

Någon som vet innerdiameter på shimsen?
Ska kolla om vi har på jobbet.

Hur ser jag om cutoff selector fungerar som den ska?
Finns någon bra video?

Som ni märker, Nybörjare, tusen frågor.
Och begagnat vapen. Kan bara bli mek :)

/Lessthan

Skriv svar