Tracer

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Bagpipe
Inlägg: 76
Blev medlem: tis maj 15, 2012 6:31 pm

Re: Tracer

Inlägg av Bagpipe »

Hade ett för en 4år sen, funkade ypperligt! Jag har dock ingen erfarenhet av dämpar varianter
När man drar i maget i bössan tänds en diod i som lyser upp kulorna och "laddar" dom, torde sålunda funka bättre än dämpare :?:
Sen kan man ju ladda. magasinen med var 5e-10e kula med tracerammo, för att inte avslöja sin position allt för mkt...

Jonaspop
Inlägg: 42
Blev medlem: ons nov 20, 2013 9:14 pm

Re: Tracer

Inlägg av Jonaspop »

Har nu fixat en Tracer, satt i nya batterier och laddat magasinet med Blaster's tracerkulor. Jag trycker på "on"-knappen och skjuter MEN den lyser inte?

garanti
Inlägg: 22
Blev medlem: ons jun 26, 2013 11:55 am

Re: Tracer

Inlägg av garanti »

Var det mörkt eller ljust när du testade? Funkar lampan/dioden du satt dit?d

Nitisk
Inlägg: 303
Blev medlem: ons maj 23, 2012 8:51 am

Re: Sv: Tracer

Inlägg av Nitisk »

Kul att du vill köra med tracer, vi verkar tyvärr inte vara så många som gör det.
Hoppas du får din att fungera. Har du kollat batterierna så att de har ström kvar? Sitter rätt?
Min madbull gemtec flare blixtrar till när man stänger av den.

Inspiration:Bild
;)

Jonaspop
Inlägg: 42
Blev medlem: ons nov 20, 2013 9:14 pm

Re: Tracer

Inlägg av Jonaspop »

garanti skrev:Var det mörkt eller ljust när du testade? Funkar lampan/dioden du satt dit?d
Mörkt, och ja!
Nitisk skrev:Kul att du vill köra med tracer, vi verkar tyvärr inte vara så många som gör det.
Hoppas du får din att fungera. Har du kollat batterierna så att de har ström kvar? Sitter rätt?
Min madbull gemtec flare blixtrar till när man stänger av den.

Inspiration: <bild>
;)
Precis! Jo jag har köpt nya batterier och min blixtrar också till när jag trycker av den!

Nitisk
Inlägg: 303
Blev medlem: ons maj 23, 2012 8:51 am

Re: Tracer

Inlägg av Nitisk »

Kan ju vara så illa att sensorn i din tracer har gått sönder. Testa att släppa en kula igenom tracern när den inte sitter på bössan, bara för att se.

Jonaspop
Inlägg: 42
Blev medlem: ons nov 20, 2013 9:14 pm

Re: Tracer

Inlägg av Jonaspop »

Nitisk skrev:Kan ju vara så illa att sensorn i din tracer har gått sönder. Testa att släppa en kula igenom tracern när den inte sitter på bössan, bara för att se.
Provade att släppa en kula igenom och då blixtar det till och kulan lyser som den ska! Men INTE när jag skjuter singe/full auto? :shock:

FaniSkogen
Inlägg: 140
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:17 pm

Re: Tracer

Inlägg av FaniSkogen »

Kanske är något som sitter för sensorn när du väl monterat den på bössan?

Jonaspop
Inlägg: 42
Blev medlem: ons nov 20, 2013 9:14 pm

Re: Tracer

Inlägg av Jonaspop »

FaniSkogen skrev:Kanske är något som sitter för sensorn när du väl monterat den på bössan?
Har bara en outerbarrel extension men har provat släppa en kula igenom med och utan och då blixtrar det till, men så fort jag skruvar den på bössan och skjuter så händer inget :(

nisse
Inlägg: 256
Blev medlem: mån aug 13, 2012 12:43 am

Re: Tracer

Inlägg av nisse »

Sticker ytterpipan så långt över sensorn att det inte händer något? Tracer kan du få till med en tillräckligt stark ficklampa annars monterad på sidan av railen.
"Ninjas came with lions"

Skriv svar