Bygge

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Jonaspop

Bygge

Inlägg av Jonaspop »

Tjena!

Håller på med ett litet hemmabygge med en AKS74U i grunden, tanken är att jag ska få den att likna en M4 lite grann, typ detta;
Bild

Har fixat M4 stock osv, har även rails ovanpå topplocket, en annan sak jag då undrar är om detta går att fästa på min pipa;
http://shop.ehobbyasia.com/accessories/ ... s2FKPRDvEY

Det blir ju en 14mm gäng om man tar bort flammdämparen från vapnet

Dantheman

Re: Bygge

Inlägg av Dantheman »

Det kan bli fräckt. Bygge är väl lite att ta i ;) Jag har också en Dboys AKS74u. Och det stämmer med CW gängan.
Nu ska jag släppa in dig på en liten hemlighet :lol: om du tar väck metall biten som AK flamdämparen sitter på genom att skruva av en liten insex skruv på sidan så har du en CCW gänga! Voila!
Iaf på Dboys AKS74. om du nu inte redan visste detta!
Jag har även en pipförlängare från min scar och det passar direkt på, Så det behövs ingen CW förlängare, Om det nu är så på din. Vet ju inte vilket märke du har!
Ska ta mig lite tid och visa genom bilder! hoppas det hjälper dig!

Tjabo

Inlägg av Tjabo »

Verkar asballt! Uppdatera gärna med bilder vartefter!
Filthy Casuals
Vet minst och frågar mest!

"Only when a mosquito has landed on his testicles will man truly understand that every situation can be solved without violence"

Jonaspop

Inlägg av Jonaspop »

Jo bygge och bygge :D Jag har också en DBoys, och jag om att man kunde ta bort den där metallbiten!
Skulle dock behöva en typ av förlängare som du har, helst slät (d.v.s M4 förlängaren är ju inte slät som din) som är runt 10-15cm, dock verkar dom flesta jag hittar vara slut, och vill helst inte lägga ut jättestora pengar på den lilla förlängaren!

Dantheman

Inlägg av Dantheman »

Okej! Visste du om d eller inte haha? Förstod itne riktigt där.
Här är en förlängare på 10CM, Dock inte slät som på scar. http://www.strikerairsoft.se/tillbehor/ ... -10cm.html
Men du ville väl få den att se ut mer som en M4 då är ju den rätt nice. Striker har dock stängt helt tills 20e Jan.

Nu leker jag lite med pimpmygun också! grymt kul när man inte kan sova haha.

Jonaspop

Inlägg av Jonaspop »

Var lite trött så skrev lite skevt, men ja, jag visste om att man kunde skruva bort den andra "ringen" så det blev en 14mm gäng!
Jo jag är ju ute efter något sådant!

pimpmygun brukar alltid hända då jag inte kan sova, skissar upp lite och funderar på vad man kan göra! :D

Hittade och fixade en annan bild, frågan är dock om det ser lite konstigt ut..
Bild

Dantheman

Inlägg av Dantheman »

Personligen tycker inte Jag om att tacticoola någon AK variant haha. But that's just Me ;) Men jag tycker inte att det ser konstigt ut.
Ser ju ut som en pimpad AKS74U. jag har även en siktes adapter. Var väl kul de 1a dagarna. Jag föredrar en clean AK variant. :D
Men ett Ryskt Kobra sikte av någon variant kan ju va fräckt :)

Jonaspop

Inlägg av Jonaspop »

Njaä jag gillade det inte heller i början men sen så snubblade jag över massa bilder på olika AK-M4or och då fastnade jag lite grann så har börjat pilla ihop lite :D
Har även en siktes adapter jag med men har tagit dremeln och gjort små "hål" i topplocket så jag kunde fästa en MP5 rail så man kunde vika stocken!

Den blir väl typ såhär med M4a pipan;
Bild

(blev inte sån jättestor skillnad mellan släta pipan och m4a pipan!)

Skriv svar