Hej är en ganska stor nybörjare inom airsoft så skulle uppskatta all hjälp
Jag äger en AEG vid namn Lone Star Ranger http://www.tacticalstore.se/se/art/lone ... -earth.php
Vad jag har listat ut är att den är en CQB M4 och har en utgånghastighet på ca 85m/s med ,25g
Har en LIPO 7,4 Volt 1300 mAh 15C Borde jag köpa något annat isf vad? och varför?
AEG:n kommer från företaget Evolution Airsoft och är deras Hardcore series http://www.evolution-airsoft.com/lonestar.htm
Skulle gärna vilja uppgradera den för mer fps..Vad jag har kollat på är att folk rekommenderar en m120 fjäder, helst från systema. Kan mitt vapen klara starkare fjädrar? m130+ isf hur högt upp innan jag måste uppgradera allt annat?
Har också hört att jag borde uppgradera min precisionspipa om jag vill ha mer fps..Vad jag har sett så är 6,03 bäst för nybörjare inom uppgradering..vad jag undrar över är att det finns så många längder 300mm-470mm, vilken är rätt för min?
Har hört att jag bör smörja mina gears när jag ändå håller på..Något mer jag bör uppgradera när jag ändå håller på..så länge det inte blir för dyrt.
Och en sista fråga över hur jag öppnar mitt vapen...Verkar som jag har några pins utan skruvar...enligt folk på nätet ska jag bara hamra ut dem med något som sätter tryck på det..stämmer detta?
Tack i förhand
Hjälp mig uppgradera min bössa
Re: Hjälp mig uppgradera min bössa
Hur hårt vill du att den ska skjuta? Varför vill du att den ska skjuta så hårt? 
Det är en helt vanlig v.2 box i din bössa, vilket gör att det finns massa trimdelar till den. Jag skulle säga att du bör inte ha en starkare fjäder än 120 för då finns risk att gearboxen spricker.
En bra prec pipa och ett bra gummi kommer man långt med, då får du både bättre precision och längd, jag kan rekommendera madbulls röda gummi men även ultimate gummit.
Ang ditt batteri så kan man absolut byta, tex till ett 11.1 lipo men då får man tänka på att det slits mycket mer i själva boxen och en ny pistong är nästan oundvikligt - Dream armys lila pistong är kanon!
Till en början tycker jag du ska byta: Pipa, gummi, pistong, fjäder och så tycker jag du ska löda på deans

Det är en helt vanlig v.2 box i din bössa, vilket gör att det finns massa trimdelar till den. Jag skulle säga att du bör inte ha en starkare fjäder än 120 för då finns risk att gearboxen spricker.
En bra prec pipa och ett bra gummi kommer man långt med, då får du både bättre precision och längd, jag kan rekommendera madbulls röda gummi men även ultimate gummit.
Ang ditt batteri så kan man absolut byta, tex till ett 11.1 lipo men då får man tänka på att det slits mycket mer i själva boxen och en ny pistong är nästan oundvikligt - Dream armys lila pistong är kanon!
Till en början tycker jag du ska byta: Pipa, gummi, pistong, fjäder och så tycker jag du ska löda på deans

How to win a war? Buy a Kalashnikov
Min Presentation http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 65&t=11199
Mina Affärsredovisningar http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... boy#p69801
Min Presentation http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 65&t=11199
Mina Affärsredovisningar http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... boy#p69801
-
Tack för svar, Hade hoppats på 120+m/s, Gruppen jag spelar med är alltid utomhus spel, så deras vapen når oftast 130m/s eller mer och under långstrid måste jag kompensera mitt vapen genom att sikta högre upp och se upp för vinden.Kimale skrev:Hur hårt vill du att den ska skjuta? Varför vill du att den ska skjuta så hårt?
angående precisions pipan vilken längd är mitt maximala? Hur vet man det?
Angående pistongen är det bara det eller huvudet också?
EDIT: Glömde också fråga jag har en 7,4 lipo batteri med en lipo charger 7,4 volt...om jag skulle köpa en 11,1 batteri måste jag köpa en 11,1 charger eller funkar min 7,4 fast det tar bara längre tid?
31 december 2013, 00:21:
Tack för hjälpen KimaleDu kan lätt få över 120+m/s - Men då gäller det att när du meckar med din bössa att du gör den tät. Med en 120 fjäder och en pipa kan du lätt komma upp i 130 och lite över det - men tänk på att det flesta spelen inte tillåter automatvapen över 130
Ang pipan är det svårt att veta exakt, men en "normal" m4 längd brukar ligga på 350mm ungefär - Nu minns jag inte hur lång pipa du har, men lättast är att ta ut din pipa och mäta och sen köpa en lika lång. Jag har alltid kört m4 längd som max för då vet man att det inte blir något strul. Dock finns det säkert fler som kan detta bättre ang pipa än mig, men köp inte för lång bara! Man kan ju gömma pipor i ljuddämpare - men som sagt, köp inte för lång.
När det gäller pistong så ja, köp pistonghuvud också!
Om du har en lipoladdare som är till för 7.4 skulle jag inte rekommendera att du kör 11.1 lipo med den, utan köp hellre en ny laddare som kan ta både 7.4 och 11.1
Tråden kan stängas
Här kan du läsa lite mer om pipor. Längden på innerpipan hör i hop med fjäderstyrka och cylindertyp. Så den perfekta pipan för dig kommer variera beroende på de två andra kriterierna. Tråden har både förklaring och en fin tabell som visar vad som bör passa bra.
viewtopic.php?f=20&t=8408&p=55398
viewtopic.php?f=20&t=8408&p=55398
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.