Jag har funderat väldigt länge på mitt första vapen. Kommer antagligen lägga en del pengar på detta då jag verkligen känner att jag kommer fastna för sporten.

Vapen som jag funderat på är:
GR 15 Raider XL . Ca 2500 kr
Classic Army Bushmaster . Ca 1900 kr
Swiss Arms SG 550 . Ca 3000 kr
ELLER en sniper, Cybergun Mauser SR . Ca 2000 kr
Min fråga är: Ska jag börja med ett vanligt vapen för att testa? Grejen är att jag alltid varit fascinerad av prickskytte och skulle kunna tänka mig att börja direkt som detta.
JAG VET att alla går batshit nu och säger att en nybörjare inte ska spela som sniper för att jag kommer tycka att det är tråkigt och kommer misslyckas med att spela som rollen etc etc....
Nej jag är ingen CoD eller Battlefield spelare som tror att en prickskytte springer runt och skjuter hej-vilt... Det enda spelet som jag faktiskt spelar ofta är ArmA 2 & 3.
Ärligt talat tror jag att jag skulle kunna passa som prickskytte eftersom jag har många av de egenskaper som man kräver av en riktig.
Otrolig tålmodighet, självdisciplin, lugn och sansad, inte "trigger happy" och av dem gånger som jag skjutit med luftgevär och airsoft innan så har jag varit ganska pricksäker med.
Så vad tycker ni? Låter jag som en prickskytte eller ska jag börja med AK elr nåt annat?
Tacksam för svar!