Jag har köpt ASG's AW .308(fjäder) för att ha och skjuta prick med. Plockade ur den ur lådan igår och sköt lite grann, men eftersom skymningen föll ungefär samtidigt kunde jag inte bedömma kulbanan. Så, i morse stack jag ut och insåg att geväret skjuter en meter högt på 25 meter. Fram med nyckeln och vrider ner hop-up'en. Bättre, justerar, bättre, justerar, bättre justerar och smack! Där satt den. Skjuter fem skott till och vips slår skottet ner halvvägs mellan mig och målet. Jag skjuter ett skott till och får samma nedslående resultat. Nu skjuter bössan helt plötsligt en meter under på 25. Justerar hop-up'en igen. Skjuter in bössan och skjuter några skott till och vips skjuter jag över igen. Jag höll på med hop-up'en i två timmar innan jag frös röven av mig och gick in. Samma resultat hela tiden, justerar och träffar på mål. Skjuter några skott till och plötsligt skjuter den helt åt helsike igen.
4 november 2013, 21:14:
Jag glömde ju mina frågor.
1. Är detta normalt? Är det någon här som upplevt samma sak tidigare? Åtgärd? Reklamera?
2. Att köpa en ny hop-up till vapnet, Vad kostar det ungefär?
3. Det står i manualen att jag ska återställa hop-up'en till "normal" innan jag försöker att göra rent vapnet. Är det så lite hop-up som möjligt? Eller ska man försöka hitta något medelvärde?