Är denna bössan något att ha?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
ohman

Re: Sv: Är denna bössan något att ha?

Inlägg av ohman »

V2 gearbox, m4 hop, peq ska följa med.

Så i princip samma som de flesta M4 modeller.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Allan_g

Re: Är denna bössan något att ha?

Inlägg av Allan_g »

Kan förtydliga då jag ägt en och meckat mycket med denna.

Det är en V2 box... eller rättare sagt V2:ish. den har ambi fire select vilket betyder att den har massa kuggar på utsidan av gearbox skalet och annan placering av hål osv.

Motorn är av typ "medium" och kan vara svårare att få tag i.

Greppet är inte M4 standard, den är något smalare. Du kan säkert byta ut hela greppet men inte ta M4 delar och passa in på originalet.

Internt i gearboxen är det samma saker i den.

Den lider av att ambi fireselect kan fastna, man bör slipa bort alla ojämnheter på utsidan och insidan av gearboxen (fast det gör man ju alltid när man öppnar med alla gearboxes eller bara jag?).

DBoys motorer är trötta! Byt direkt!

Skjuter ganska exakt runt 110.

Underbar bössa att äga efter man fått till sakerna ;)

Lycka till!
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.

nisse

Inlägg av nisse »

Perfekt bössa att bygga på skulle jag säga, den kostar lite därav kan man uppgradera den till max om man vill och ändå komma undan billigt.
"Ninjas came with lions"

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Köp nåt med bättre finish än D-boys säger jag. Roligare att bygga vidare på. D-boys ser förjävliga ut i finishen tycker jag.

Korven1349

Inlägg av Korven1349 »

Letar man billiga bössor så får man ju automatiskt lite "skavanker" på köpet och knepiga framtida problem vid mek, då det ofta är andra mått på Kina grejer. Men är nog helt klart värt att börja med..

Men ska du ha pålitliga grejer så är (vad jag tycker) Tokyo Marui (tyvärr plastkropp dock) det mest pålitliga innan man kliver över till tw.. Om inte Classic army då. Men då stiger prislappen en bit också, men då går grejerna i en evighet å är mindre svårmekade.

ohman

Inlägg av ohman »

Benägen att inte hålla med Korven.

CA har tappat rejält i kvalitet (men inte i pris) över de senaste åren tycker jag. Att "kina"-grejer skulle ha andra mått är inte något jag känner igen mig i, i alla fall inte när det gäller kända tillverkare som dboys, cyma osv. Men absolut, en VFC jämfört med en Dboys så vinner VFC i finish, men det är väl inte så konstigt heller då den kostar ca tre gånger så mycket, utan att faktiskt ha tre gånger så bra internals (se Scar H t ex. VFCs internals var defacto sämre än motsvarande klon från Dboys, men utsidan är vackrare).

Den punkten jag håller med Korven på är att en TM är bra skit! Var försiktigt om du vill trimma den dock då de tenderar att snurra på bäst i originalutförande.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

harlekin

Inlägg av harlekin »

tips: vanligt fel att kroppen spricker av på dom ;)
Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?

Korven1349

Inlägg av Korven1349 »

Ja må så vara att ca tappat lite, men jag tycker dom håller måttet långt bättre än alla Kina kloner, dock är det nog mest bara för att jag personligen inte gillar kinaklons skiten som dragit över airsoftvärlden.. Men men :)

VFC är också ruggigt bra! Star gillar jag också. Men metallropp på en TM, då har man en SUVVE bössa ;) men jag håller även med Ohman där, låt den gå i orginalutförande i boxen!

Men annars, hålla sig till kändare/större märken inom klonerna så är det nog ingen fara alls med prestanda!

Som ett exempel så prova jag att byta hopup till en klon i min bössa å den passa inte alls, var för lång, samt att hela switch assemblyn var helt annorlunda på Kina bössan. Men men, vet inte vad det var för märke på den heller dock.

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

För mig är finishen och kvalitén på själva gearboxskalet som är det viktiga. Resten byts ändå ut mot det man gillar. Inge kul att lägga tid pengar och energi på en bössa som känns som den var köpt på toys r us.

Skriv svar