Airsoft M16 skjuter inte

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
eviker

Airsoft M16 skjuter inte

Inlägg av eviker »

Hej! fick hem en m16 från evike.com (notice, i was really happy at this point) idag

Öppnade det och dum huvve evike fattar ju inte att hela världen inte har samma eluttag som USA, så jag kunde fan inte ladda batteriet för det inte passar i svenska uttag, fk my life

aja testade att sätta i magget som var laddat med kulor och satte i batteriet, satte på semi och testade att skjuta. Jo du fan, den sköt!

Gick ut och testa, men min förvåning så skjuter den inga kulor? Ruska på magasinet och back in i bössan. Inga kulor flyger...

Jag tryckte sakta på avtryckaren så man hörde hur fjädern spändes men jag släppte precis så den inte sköt någon kula. Försöker skjuta igen och det går inte... När man trycker ner avtryckaren så hör man hur det pangar till svagt inuti bössan vid fjädern/avtryckaren området men inget mer händer.

Automatisk tycker man väl att det ska låta små pang inuti bössan men nej, där låter det bara pang svagt när man trycker ner och inget mer. fattar du hur förbannad man blir, betala 300 spänn i tull, 1000 för bössan och efter 5 minuter efter unboxing är bössjäveln död!

fan ska jag göra? förbannad just nu, ursäkta språket

Chrille
Admin

Re: Airsoft M16 skjuter inte

Inlägg av Chrille »

Testa att ladda batteriet och pröva bössan igen.
Och givetvis meddela resultatet.
Bring the rain!
Kunglig hovleverantör av död och förintelse.

Mina affärsredovisningar

JonathanRL

Inlägg av JonathanRL »

1: Om du inte laddat batteriet så är det inte laddat. Alltså finns det oftast minimal till ingen drivkraft i den.
2: Har magasinet en kugge på undersidan? Hällde du i kulorna i magasinet istället för att använda en laddstång eller snabbladdare? I sådana fall kan du behöva skruva på den tills det "tar stopp".

I fortsättningen bör du dock beställa ifrån http://www.taiwangun.com.
Ingen tull samt europeiska laddare.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

eviker

Inlägg av eviker »

men fan är evike dumma i huvudet som inte fattar att dem borde skicka svenska laddare?

4 november 2013, 20:51:

men fan är evike dumma i huvudet som inte fattar att dem borde skicka svenska laddare?

Låst