Vapen till lajv?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
JonathanRL

Re: Vapen till lajv?

Inlägg av JonathanRL »

Om du vill ha den till lajv, betänk att vapnen ofta har sistaskottspärr, dvs är det ingen ammunition i pistolen så beter den sig som att den har slut på ammunition. På somliga pistoler kan man hålla ner en sak som förhindrar att den sätter igång; men mitt råd är att du ser om butiken du köper av kan koppla ur den på något sätt.

I övrigt skulle jag också hålla mig till CO2 och Blowback.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Danno

Inlägg av Danno »

Kether
Admin

Inlägg av Kether »

Harlekin... hon skrev att den skulle vara av metall såvida orginalet är metall. Alltså funkar Glock och S&W bra.

Nackdelen med en co2 pistol är att magasinen ofta inte ser ut som riktiga magasin när man har dom löst. Detär ofta co2 ampullen syns. Alltså för rent estetiskt när det gäller lajv så funkar det sämre med co2.

Hälge
Lag / förening: Task Force Rednecks

Inlägg av Hälge »

P228? Det använder väl kvinnliga poliser tex.
Lite mindre än P226. Ungefär som G19. Lite mindre än G17.

P228 är full metall också. Tror WE har nån p228 modell.

Edit: http://www.vapenbutiken.com/?p=13&t=4&search=P228
Dock slut i lager hos just VB.

harlekin

Inlägg av harlekin »

Jo och enligt mina erfarenheter så är det bättre med helmetall. Vilket jag tipsar om. ;)

Sen tycker jag det var lite överoptimistisk marknadsföring å döpa pistolen till "metal gbb" ( med "polymer frame"? ) den du länkade till. ;)
Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?

kreator

Inlägg av kreator »

http://www.tacticalstore.se/se/art/we-p ... -metal.php
Precis under budget och precis över "the most awesome handgun ever"-strecket ;)
(Tacticalstore äro inget jag förespråkar men dom verkar vara dom enda som har dessa kanoner i lager)

Annars hade jag nog kört på en M9:a eller 1911 i något självsprucket, nedblodat läderhölster.
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Namboy

Inlägg av Namboy »

Off topic: harlekin, om det stått "full metal" i beskrivningen hade jag förstått din skepticism men seriöst...? De delar som är metall på den riktiga förlagan är det, allt annat är det inte. Ser inte problemet.

On topic: Äldre Glockmodeller är väldigt vanliga (17 och 19), både pistoler av 1911-design och Browning Hi-Power har tillverkat i massiva antal och de sovjetiska pistolerna TT33 och Makarov har också tillverkats i hundratusentals exemplar. Berettas olika pistoler finns det också löjligt många av. Olika revolvrar är ganska tidlösa och hade, i min mening, passat in kanon i t.ex. ett postapokalypslajv dels pga utseendet men också för att de är byggda som stridsvagnar och tåler bannemig allt.
"We're surrounded. That simplifies things."

harlekin

Inlägg av harlekin »

jag tycker det är som att säga t.ex. min bil är i lättmetall. ( för den har alufälgar.... daaah)
Det här är starten på en ny underbar diskussion. Pma mig och gå inte OT här. tack.

Jag håller med dig i övrigt namboy på allt du skriver.
Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?

Martin_Gustafsson

Inlägg av Martin_Gustafsson »

KWC M1911A1 är snygg, i metall, har skön blockback, låter en del när man skjuter och presterar bra.

Läs mer/köp här: http://www.cyberphoto.se/info.php?article=3755
Mina affärsredovisningar
Airsoft är helt enkelt det fetaste FPS-spelet ever! Sen har det rätt bra grafik också.

Hallonsaft

Inlägg av Hallonsaft »

Tack så mycket alla! Det här ser ju awsome ut. Nu ska jag bara plöja igenom det lite mer ordentligt så att jag kommer fram till vad jag vill ha. Finns ju många fina modeller.

Dock tror jag att jag kommer att köra på green-gas, för något säger mig att om det blir så att jag är med på något milsim så vill jag nog ha något som jag kan använda på nära håll också.

Skriv svar