Hjälp till att välja första vapen, MÄRKE? MODELL?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Namboy

Re: Hjälp till att välja första vapen, MÄRKE? MODELL?

Inlägg av Namboy »

Vad du ska ha beror helt på vad du vill få ut av din bössa (och vad för bössa du har, för den delen).
Mitt tips är att köpa dig en CYMA, AK eller AR, spela med den ett tag och bestäm dig sedan för vad du vill uppgradera. Du upptäcker kanske att du är nöjd med gearboxen och motorn i helhet och
bara vill köra på ett nytt hopupgummi och precisionspipa. Du har du inte "slösat" de pengarna på någonting du inte behövde. :)
"We're surrounded. That simplifies things."

iNoX

Inlägg av iNoX »

AR? :P

När jag ska välja Cyma så finns de ju med massa olika delar, som jag sa kullager storlek osv, vilken ska jag välja?

Jag kan ju välja på 6mm eller 7 eller 8 i samma "modell" tex AK.

Namboy

Inlägg av Namboy »

Spelar inte så stor roll. Det viktiga är vilket material bussningarna är gjorda i (stål, plast osv). Stål är att föredra, men plast funkar också i en stock gearbox med inte allt för stark fjäder.
Det enda jag alltid byter när jag köpt en ny bössa (med ett undantag) är hopupgummit; inte för att alla alltid är skit, men jag har så pass bra erfarenheter av Guarders gummin att
jag vill köra med sådana på direkten. Dock är det en smaksak!

AR = M16, M4 etc etc. :)
"We're surrounded. That simplifies things."

Allan_g

Inlägg av Allan_g »

Varenda del i gearboxen spelar roll när vi pratar 120+ samt bra shiming.

Som tidigare nänmdes är dina kulor och hopup 75% av räckvidden och träffsäkerhet. Har haft en 275 piplängd med 110 fjäder och prickat ut folk på 50 meter semi shot uppförsbacke när de sitter där uppe på full auto med sina skogsbössor 115+ på klacken.

Ska du lära dig mecka gearbox är nog AK att rekomendera, du kommer åt gearboxen snabbare än någon annan gearbox pga konstruktionen. Tänk på att mecka gearbox i 120+ är lite av hantverk och konst. Det finns inga klara recept och man brukar hålla sig till sina kända komponenter man känner sig bekväm med. Man misslyckas mera än lyckas i början. Även de vassaste på meck i sverige som har hållt på sedan AS spelare sprang omkring med utsvängda jeans misslyckas fortfarande. Anledningen är de oändliga kombinationer av olika märken och många gånger samma märken där det skiljer sig hårstrån i mått.

Lycka till i meckandet, när du lärt dig är det faktiskt givande när du lyckats mecka din tex AK och träffar på 70m utan att spräcka VSAF hastighets gränser.

Ps. Ska du mecka är DBoys bättre ta deras "S" modeller i helstål. Cyma är bättre som orörd men har mycket sämmre kvalite i det yttre.
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.

iNoX

Inlägg av iNoX »

Tack alla för tipsen :)

Nu har jag riktat in mig på ett nytt, vad tror ni?
Jag kommer spela lite allround.

http://gunfire.pl/product-eng-115219236 ... plica.html

Precision barrel på 6.04, reinforced gearbox v2, MOSFET som standard, 400fps och full metal. Prisvärd?

EDIT: jag vet inte exakt vad denna gör, men denna ser ut att vara bra och ha? Vet någon exakt vad detta är?
http://www.vapenbutiken.com/?p=4&id=12684 såg den i en annan tråd :D

Mason

Inlägg av Mason »

Jag vill åt tactical looken :) tycker den ser ball ut utan trä, men kanske kan ta bort trä och byta till RIS, var det de du menade?

Kimale, tack för listan! Ja de är klart man blir ju lite rädd, specielt för Pistong, drev, motor och gearbox skalet iallafall :P
Ja det var exakt det jag menade. Du köper en AKM. Då har du världens vanligaste vapen. Så om du blir intresserad av milsimspel, vilket du säker blir om nån berättar om hur satans skoj det kan vara, så har du en bössa som skulle passa på vilket spel du än åker på. Bad-guy, frihetskämpe, mujahedin, komunist-guerilla, Ryss... you name it :D

Sedan lägger på 150 kr och beställer hem railet jag länkade till. Det går att sätta på och ta av relativt snabbt. Så vill du ha rödpunktsikten, ficklampor och frontgrepp så är det bara switcha lite snabbt.

Skriv svar