funderingar kring g&p m870

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
futuremind

funderingar kring g&p m870

Inlägg av futuremind »

går i tankarna om att skaffa någon av dom modellerna då dom verkar vara dom stabilaste springer haglet på marknaden men har läst och kollat på videor om bössan och det verkar som att den gör över 100m/s så det jag undrar över är dom lätta att trimma ner till CQB eller är det hop löst?

tacksam för svar då jag snart tänkt beställa :)

M.V.H Alexander
M.V.H Alexander

Dj_komodo

Re: funderingar kring g&p m870

Inlägg av Dj_komodo »

Pröva att använda tyngre kulor, sen går det att klippa fjädern om man så vill... Vet bara att det finns hårdare fjädrar på marknaden, men å andra sidan finns det rätt mkt extradelar också vilket är bra... Min pajade rätt snabbt och jag va tvungen att köpa en ny springguide/nozzle för 30 dollar... Om det va ett måndagsexemplar eller bara dålig kvalitet vet jag inte. Att öppna den är inte så svårt om man vet vad man gör (finns inte så mkt instruktioner på nätet) Öppnar man den för hårt så kan alla inre delar hoppa ut och man har ingen aning Vart dem ska sitta. Tog mig timmar att få allt på plats:) men det är en riktigt fin bössa måste jag säga;)

Gwlyddyn

Inlägg av Gwlyddyn »

Att använda tyngre kulor är ingen lösning då det fortfarande blir för kraftig anslagsenergi.

Dj_komodo

Inlägg av Dj_komodo »

Såg det lite sent där, tack för rättningen...

Takolander

Inlägg av Takolander »

Jag hade en G&P M870 OR. Skitsnygg bössa, perfekt pump-action, gjorde 125-127m/s som mest. MEN DEN HADE INGEN HOP! Så de kulorna jag nådde längst med var 0,25g och då var det precis så jag nådde 20-25m, sen damp de rakt ner i backen. Som sagt, skitsnygg bössa...men sen var det bara skit med det praktiska (10m säkavstånd, max räckvidd 25m...men hallå) och den kostade ganska rejält.

Vill du ha ett enkelt hagel som du lätt når 30m med och DESSUTOM kan använda point blank PLUS inte betala skjortan för är det bara att kolla in våra svenska affärer, sök på Franchi SAS 12, kostar 700 spänn och jag tycker definitivt det är värt det. Känns stabilt men kanske du ska köpa två för säkerhets skull ;)

Men jag har helt missat en grej, du vill ju ha m870 :oops: Är det ett absolut måste finns ju Maruis, men den kostar den också.
Annars förstår varför du vill ha m870 för det är typ HAGELGEVÄRET bland hagelsprakare 8-)
Mitt gamla nom de guerre i bushen: "Slavko"
"SFC Takolander" på Xbox
"SFC_Tako" på PC/PS3

futuremind

Inlägg av futuremind »

det där att den inte har någon hop är ju väldigt tråkigt :/

ingen som vet om det går att lösa på något sätt :P?

angående hagel modellerna i plast känner minst 5 pers som dom har rasat för eller gått av på mitten :P

M.V.H Alexander
M.V.H Alexander

Takolander

Inlägg av Takolander »

Det finns folk som fixat och trixat med nån silikonbit hit eller dit men med varierande resultat.
Synd det där med plasthaglens dåliga rykte (snyft hulk) - jag tror jag får beställa ett direkt så jag har ett i reserv i bilen...för det är så sjukt coolt. Jag har ditchat pistolen till mitt russki-gear nu och har hagel som backup på ryggen istället...i en molle-scabbard!!! (mina egna kommer att skjuta mig) ;)

Men stabilt springerhagel med hopup och som inte går sönder för lätt? Kolla efter Maruis gamla sortiment. Jag har deras klenaste hagelhistoria med fast hopup: en M203:a under mitt M16A2! Det är sjukt stabilt för jävla pangen når 40m med 0,25-ammo. Kulorna går inte snabbt, men de kommer fram till sist :lol:
"SFC Takolander" på Xbox
"SFC_Tako" på PC/PS3

Welle

Inlägg av Welle »

G&p haglet har en fast hop. Har för mig att den ska ta hyffsat bra, min gjorde det har jag för mig ialla fall
Lite finare, lite bättre

Takolander

Inlägg av Takolander »

Welle!
Vilken sort hade du och hur långt nådde du och med vilken ammo? (nu blev det intressant)
Min bössa hade definitivt ingen hop alls, 0,20-ammo flög typ 15-17m :(

Edit: Jag kollade nu på http://shop.ehobbyasia.com/gandp-m870-or-shotgun.html och där står det fixed hop, men för min del var det NO hop
"SFC Takolander" på Xbox
"SFC_Tako" på PC/PS3

Widen

Inlägg av Widen »

Tja !

Jag har en ASG Franshi SAS 12 / 3Burst , Bara moddat den externt ,
Men den skjuter stabilt som F*N =)
kan ta folk på Ca, 30 meter , Vilket är lagom för en Hagel som är gjord för CQB , ( skuter med 0.25 )
och med en sprint borta så kan man pumpa fler gånger och få en svärm med kulor på 6 - 9 skott , vilket är awsome inomhus =)

IAF så är denna bössa Värd sitt pris ;)

http://www.rodastjarnan.com/airsoft/fra ... rst--16115

Skriv svar