GBBR Nooobie!

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Dantheman

GBBR Nooobie!

Inlägg av Dantheman »

Halloj allihopa. Igår fick jag mitt G&G M4 GBBR gevär och det funkar bra, Men har haft lite problem med magasinet och/eller gas flaskan!
När jag först fyllde magget så höll det inte tätt för 5 öre, det pyste konstant tills det var tomt. Men öppnade locket undertill och spände 2 jätte insex skruvar och nu håller det tätt! Men, Nu är problemet att jag förlorar enormt
mycket gas varje gång jag fyller magget. Det kommer knappt något in i magget så nästan allt kommer utanför hur jag än håller och vrider flaskan! När Jag väl lyckas fylla magget helt så håller det gasen iaf.
Har ni några tips på hur jag kan lösa detta?`Finns det någon ventil man kan köpa som man sätter på flaskan? Gasen jag använder mig utav är Ultrair greengas som har metall ventil.

Tacksam för alla tips&trix jag kan få! :)

Lazt

Re: GBBR Nooobie!

Inlägg av Lazt »

det finns oringar att köpa som man kan sätta i ventilen, men det går lika bra med en tunn gummisnodd eller liknande, bara pilla ner runt om så sluter det tätt.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

Dantheman

Inlägg av Dantheman »

Okej! Det ska jag fixa nu direkt. Tack så mycket för tipset! :)

Schultz

Inlägg av Schultz »

Du fyller på med flaskan upp-och-ner va?

Bild
ODA 727
PTW User

Mina affärsredovisningar

Dantheman

Inlägg av Dantheman »

Japp självklart och även magget upp o ner! :) Tack för svaret iaf haha! :)

Schultz

Inlägg av Schultz »

Haha man vet aldrig :)
ODA 727
PTW User

Mina affärsredovisningar

Skriv svar