Tjenare... Jag gjorde nyligen ett inlägg om airsoft snipers men efter att ha pratat med min kompis som kan väldigt mycket om sådant här så bestämde jag mig för att kasta idén i diket!
Jag går nu istället efter ett Assault rifle och mina kompisar rekommendera sidan ehobbyasia.com. Dock efter att ha kollat runt så vet jag inte riktigt vad jag letar efter, dem har så mycket vapen så att jag blir förvirrad! Jag är inte så speciellt bra på att se på detaljerna om det är ett dåligt eller bra vapen. Så eftersom jag är rätt så ny så tänkte jag fråga er om tips.
Jag är väl medveten om att det inte finns ''bästa vapen'' så jag kommer skippa en sådan dum fråga. Så vad är det jag letar efter? Tja du. På sistone har jag bara kört med en G36C med ca 105m/s och med ett mag på 450 kapacitet. Dock har detta varit ett vapen jag lånat utav en kompis och nu är det dags att skaffa ett eget!
Jag antar väl att jag söker ett assault rifle som bra kvalité och som kommer hålla länge! Jag försöker undvika vapen som är allt för vanliga som mina kompisar har... Dvs Ak-47:or, g36c:or. Jag menar inte att jag försöker hitta något som sticker ut, men kanske inte just en vanlig AK-47:a. Vi spelar oftast runt 13-15 pers i skogen. Jag vet inte riktigt vad det är för information ni behöver för att hjälpa mig. Och länka gärna inte ''nybörjar vapen''. Jag uppskattar tanken men jag vill hellre ha ett ''avancerat'' vapen som jag kan lära känna och som blir bättre desto mer jag lär känna den! Förlåt om jag är lite ospecifik.. Men jag försöker bara hitta ett riktigt bra airsoft vapen.
BUDGET? : Jag anpassar mig på runt 2000-3000kr. Jag kan gå högre om det verkligen är värt det!
EDIT: Vad sägs om detta? http://www.vapenbutiken.com/index.php?p=4&id=13700
Denna såg jäkligt slim och bra ut... Funderar verkligen på denna! : http://shop.ehobbyasia.com/aeg/ics-m4a1 ... 220-1.html
Sök efter bra assault rifle
Re: Sök efter bra assault rifle
Du ställer en ganska vag fråga och det är svårt att bara föreslå vilket vapen du ska köpa. Du borde ta en titt på de klistrade trådarna och läsa igenom dem. En budget på 2000-3000 kr räcker nog inte för en "avancerad bössa" och A&K:n du länkar till är till exempel en kinaklon och jag skulle inte klassa den som ett "avancerat vapen". Tänk också på att det tillkommer frakt och du får nog räkna med ca $80 när du beställer ett helt vapen från ehobby, så om du köper ICSen så sträcker du på din budget (efter moms och tull).
Jag skulle rent spontant ta en titt på G&D och göra lite research på dem.
Jag skulle rent spontant ta en titt på G&D och göra lite research på dem.
AUK
ICS är i min värld ett ganska ultimat nybörjarvapen.
Men som är lätt att få väldigt avanserad, då det är en väldigt lättmekad bössa. (Oavsätt om det är en m4a eller ak eller mp5 osv.)
Den kostar lite mer än kinakloner men håller i regel längre utan att du måste göra saker invändigt på den.
Sedan presterar dom grymt bra out of the box.
Sedan är sr25an som du länkade en semisniper och inte assultbössa om man ska vara petiga och jag kan starkt avråda en 140 bössa åt en nybörjare.
Mvh//
Men som är lätt att få väldigt avanserad, då det är en väldigt lättmekad bössa. (Oavsätt om det är en m4a eller ak eller mp5 osv.)
Den kostar lite mer än kinakloner men håller i regel längre utan att du måste göra saker invändigt på den.
Sedan presterar dom grymt bra out of the box.
Sedan är sr25an som du länkade en semisniper och inte assultbössa om man ska vara petiga och jag kan starkt avråda en 140 bössa åt en nybörjare.
Mvh//
Denna fråga har besvarats ett tusental gånger bara under detta år känns det som. Det vanligaste svaret en nybörjare får är taiwangun.com. Det finns många prisvärda modeller och en massa vapen som "sticker ut". Dboys, Cyma, P&J är vapen som brukar fungera mer än bra för nybörjare. Men känner man att man vill gå upp lite i pengar för mer avancerade vapen så ligger även min röst på ICS.
I dont do karate, i do Ka - Razy!
Skaffa ett vapen med rails som skjuter 120 och har v2/v3 så kommer du vara ganska nöjd tror jag.
Re: Sv: Sök efter bra assault rifle
Endast enl egen erfarenhet så säger jag G&P.
Dom håller hög kvalle i både boxen och externt. Snygg finnish med grymma markings. Skjuter oftast ca 115 out of the box. Har bra räckvidd och lagom ROF. Gummit och precpipa kan man byta till men inte nödvändigt. Möjligen gummit men man bör testa några spem först.
Annars har jag en G&G M4 Commando.
Rullat i 2 år flitigt nu med orginal delar. Det enda är att jag har Mosfet i den samt bytte upp till 120 fjäder. Awsome! Externt inte lika fin finish som G&P.
Som sagt detta är min åsikt och erfarenhet
Dom håller hög kvalle i både boxen och externt. Snygg finnish med grymma markings. Skjuter oftast ca 115 out of the box. Har bra räckvidd och lagom ROF. Gummit och precpipa kan man byta till men inte nödvändigt. Möjligen gummit men man bör testa några spem först.
Annars har jag en G&G M4 Commando.
Rullat i 2 år flitigt nu med orginal delar. Det enda är att jag har Mosfet i den samt bytte upp till 120 fjäder. Awsome! Externt inte lika fin finish som G&P.
Som sagt detta är min åsikt och erfarenhet
-
Är du sugen på en AEG som är grymt mycket bättre än alla andra AEG'r, så rekommenderar jag och alla andra KWA ägere garanterat en KWA bössa med KWA's 2GX box. Kolla recentioner på youtube så förstår du varför
Lycka till!

Lycka till!
Ta gärna i så att du spricker. Vaddå alla rekommenderar? På vilket sett är dom mycket bättre än andra?
I dont do karate, i do Ka - Razy!